expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

14 May 2015

10 Mei 1989

Assalamualaikum..

10 Mei 1989.. 
Lahir seorang bayi lelaki yang comel lagi putih menjadi kesayangan mak dan abah. Tak di sangka kelahiran seorang bayi lelaki itu telah dicatatkan jodohnya dengan seorang bayi perempuan yang lagi comel dari bayi lelaki tersebut yang dilahirkan lebih awal dari bayi lelaki tersebut. Dan bayi perempuan itu yang sedang mengetuk-ngetuk keyboard ini sekarang.(-_-).

Tulus hati dari sanubariku, aku ucapkan terima kasih tak terhingga buat arwah mak yang telah melahirkan dia yang kini menjadi suamiku. Moga Allah tempatkan mak di kalangan wanita solehah bidadari syurga. Kami bakal menyusul pula selepas ini. Juga buat abah yang mendidik anak lelakinya yang kini juga menjadi bintang hatiku.

Duhai suamiku..
Tidak ku punya kekayaan dunia untuk aku persembahkan buatmu. Cukup sekadar doa saban hari agar Allah sentiasa melindungimu dan menyayangimu. Cukup sekadar Allah aturkan jalanmu agar menjadi seorang hambaNya yang paling dekat denganNya. 

Duhai suamiku..
Kau nikahi diriku dengan kalimat yang mulia dan kau pelihara diriku sebagai amanahmu. Terima kasih yang tak terhingga kuucapkan. Tidak mampu untuk aku balasi segala pengorbananmu dan juga aku masih tidak mampu membalas jasa kedua ibu bapaku yang rela hati melepaskan anak perempuannya untuk bergelar isteri buat dirimu..

Duhai bintang hatiku..
Aku mengerti perkahwinan yang kita bina ini punya cita-cita bermakna. Aku tau kau dan aku mahu mencium haruman syurga. Bersama mereka-mereka yang pernah bersama kita. Dan aku jua tahu perjalanan kita tak akan betah dengan ujian yang menggegarkan bahtera kita. Namun aku pinta moga kau sabar dan berdoa kepadaNya moga kita mampu mengharungi jua.

Wahai penyejuk mataku..
Maafkan aku andai fitrahku adakalanya mengecewakan dirimu. Maafkan aku andai emosiku melebih rasionalku. Adakalanya aku tak mampu untuk mengawal diriku. Walaupun berkali-kali kau katakan aku isteri yang terbaik dan cukup buat dirimu, namun aku lebih bimbang apa pandangan Allah padaku yang memegang amanah itu. Moga kau pimpin diriku untuk menjadi yang terbaik di pandanganNya jua. Moga kita sama-sama berlari mengejar redha ilahi.

Buat suamiku.. Selamat hari lahir dariku.. moga menjadi hamba, anak dan juga suami yang soleh.. Moga redha allah sentiasa bersamamu..



No comments: