expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Pages

29 November 2017

DAH HAMPIR SETAHUN

Seriuslah?? Dah setahun rupanya tak update ape-ape dekat sini. Sebenarnya daku baru je buat keputusan nak aktif di blog ni balik semula. Katanya nak update pasal dunia TTC, pasal hubungan suami isteri dan macam-macam lagi. Hari ni baru nak log in blog yang memang bersawang tahap ape ni.

Tengok last post bulan Disember tahun lepas. Hehe. Seriuslah!! mana pergi jiwa anda yang memang suka menulis dahulu. Zaman remaja muda belia dulu. Sekarang dah umur 28 tahun dah. Start menulis blog ni maybe dalam 9 tahun yang lepas mungkin. Yang best pasal blog ni, apa yang kite tulis tu keep remain sampai blogspot ni nak delete page daku ni la kan. Yang lagi best bila boleh baca balik penulisan kau sendiri yang mungkin dah banyak yang berubah.

Dalam blog ni daku banyak bercerita tentang pahit getir pengalaman dan ujian hidup dalam nak capai satu kejayaan demi satu kejayaan.

By the way. last week baru habis praktikal di Jabatan Kehakiman Syariah Selangor untuk DAIJ ni. 2 bulan menghabiskan masa untuk belajar banyak benda kat situ. InsyaAllah nanti akan dikongsikan pengalaman praktikal di sana buat tatapan adik-adik yang mungkin google pasal praktikal di mahkamah ni macam mana. Ala.. macam diri sendiri jugak la.. habis semua di search pasal praktikal dekat mahkamah tapi susah betul nak jumpa. So kerana memahami perasaan anda semua, insyaAllah nanti saya kongsi ye.

Hari isnin baru ni untuk journey for my TTC, aku dah dapat tarikh untuk next appoinment untuk buat Gyneceology Treatment di Hospital Putrajaya. Aku memang saja pilih hospital tu since aku pun memang bekas patient dorang. So dorang senang la kan nak refer history aku kat sana.Perasaan aku? Erm.. alhamdulillah.. Allah berikan ketenangan dan masa nurse ambil darah aku untuk cek hormon tu pun aku tenang sungguh. Boleh plak tak sakit ye. Hehe.. Maybe jiwa dah terlalu kental lepas setahun berlalu after aku kena operate sebab Ectopic Pregnancy. Bab TTC ni pun aku akan start update balik insyaAllah.

Bab kerjaya? Aku masih mencari tempat untuk chambering lepas aku habis praktikal minggu lepas dan masih berfikir sama ada nak chambering dulu atau kerja bidang lain dulu. Atau nak mohon kerajaan. (Erkk.. macam banyak je jawatan kosong kerajaan kan.. kerajaan tak ade duit nak gaji pekerja dah..huhu). Tapi InsyaAllah i'm on my way untuk dapatkan tauliah peguam syarie Pahang dan Kuala Lumpur. So, wish me luck dan doakan daku tau. Walaupun aku pun tak tahu ade orang still baca ke tak blog aku ni. Its okay. Aku syok sendiri pun tak ape. Hihi..

Aha... one more things, aku akan update juga la kot pasal berat badan daku dan suami yang dah semakin mengurang dengan jayanya. Untuk kali pertamanya cara diet kami berjaya sampai kami tak kisah pun kalau kami makan banyak untuk cheat day sebab kami dah tahu macam mana nak turunkan balik jarum penimbang. Haha.. Tapi aku prefer panggil jaga makan la kot berbanding diet. Sebab aku rasa kalau sebut diet, macam... macam.. macam tak best.. haha..

Okay la.. nanti kalau aku free, aku update pasal my life as practical student dekat JAKESS okay.

Assalamualaikum... 


No comments: