expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

01 July 2011

Khabar Gembira Yang Dinanti



Assalamualaikum....

Setelah hampir 3 minggu bertugas dan bertungkus-lumus bagi menjayakan Minggu Aluan Siswa kali ke -23 bagi adik-adik baru, akhirnya ana punya masa juga untuk menulis serba sedikit penulisan disini..

Masih lagi merasai kepenatan sepanjang mengendalikan MAS kali ini dan ditambah pula semalam menguruskan seorang freshie yang terkena histeria. Hampir jam 3 pagi baru dapat menyedarkan adik tu walaupun ana tertidur kepenatan setelah memegang adik yang meronta-ronta dengan bantuan muslimin yang lain. Dah ada gaya gostbaster aje kami semua. Tapi alhamdulillah semuanya dapat dikawal..

Disini ana ingin bercerita sedikit tentang berita gembira yang Allah berikan setelah kita diuji olehNya dan nikmat itu sangat indah dan tidak tergambar dengan kata-kata. Alhamdulillah bakal dapat merasainya tidak lama lagi dengan izin Allah..

Siapa sangka setelah bertahun-tahun menderita dan menanti berita yang menggembirakan dan akhirnya pintu rahmatNya telah terbuka.. Mudahnya setiap perjalanan yang dirasakan sehinggakan segala pahit getir yang dilalui sepanjang tempoh 4 tahun yang lepas seperti satu kenangan yang sangat manis.

Hasrat hati dihalang, dimarahi, dituduh melakukan perbuatan yang tidak elok dan sebagainya akhirnya hilang setelah mendengar kata-kata bahawa mereka sudah sudi menerima dan gayanya seperti tidak sabar menanti detik itu..

Rasa-rasanya para pembaca seperti tidak dapat menangkap apa yang dimaksudkan oleh ana.. tak mengapa.. InsyaAllah nanti ana akan ceritakan ya.. tapi belum masanya.. Moga kisah hidup ana ini nanti dapat memberi pengajaran buat adik-adik dan sahabat yang lain juga insyaAllah..

Akhir kata.. doakan ana semoga dipermudahkan segala urusan dan sentiasa di dalam lindunganNya.. Doa ana buat kalian moga Allah sentiasa memelihara anda semua insyaAllah... =)

1 comment:

nusrah said...

Assalamualaikum.
Salam ukhwah..klu tgk gambar entri pasal marriege,hmm rasanya macam tahu ap maksud perkhabaran gembira tu..
Jika ya, moga Allah permudahkan urusan ke arah itu.Smoga bertemu dgn insan yg dpt bimbing ke syurga :)