expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

19 November 2015

Don't waste your time with Maksiat

Assalamualaikum..

Setiap manusia ada masa masing-masing. masa untuk hidup di dunia yang Allah berikan kepada kita untuk buat kebaikan, gapai pahala
dan akhirnya apabila kita bertemu denganNya, kita akan dapat kembali masa yang kita dah gunakan semasa di dunia. tapi masa yang diberikan itu tidak ada limit.

Namun.. masa yang kita akan dapat selepas hidup di dunia ini, bergantung dengan apa amal yang kita lakukan di dunia ini. ke mana masa yang kita gunakan semasa di dunia ini. Pada asalnya, semua masa yang alla berikan kepada kita adalah masa yang sangat berharga. Masa yang bermanfaat untuk jadi bekalan buat kita nanti. Tapi.. akan ada satu keadaan di mana masa kita tu akan di deduct dari masa ke semasa. Apakah itu? ye.. masa yang kita gunakan untuk buat maksiat. Bayangkan kita punya sebekas gula. Dan bila kita tak berhati-hati semasa berjalan, tak jaga gula tersebut dari tertumpah, maka gula tersebut akan berkurangan.. dan akhirnya.. tinggal sedikit sahaja yang boleh digunakan.. begitu jugalah masa yang Allah berikan..

Allah swt dah ingatkan.. Demi masa.. manusia itu dalam kerugian.. kecuali yang beriman dan beramal soleh.. dan kite?? mahu jadi orang yang rugi atau untung??

sahabat-sahabatku.. jangan buang masa dengan dosa maksiat.. tak bermafaat walaupun sedikit bahkan hanya akan memberikan azab di akhirat kelak.. aku menasihati bukan kerana aku kebal dosa.. kerana aku juga pendosa.. pendosa yang hanya ingin menyampaikan peringatan dari Nabi Muhammad..

Masih ada jalan u-turn sebelum kita semua sudah tidak mampu untuk melakukannya..

Jangan jadi orang yang rugi..

No comments: