expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Pages

09 March 2016

Random~

Assalamualaikum..

9 Mac 2016
Makmal Komputer FPI, UKM
9.04 a.m

Berkemundang sayup-sayup suara imam mengalunkan bai-bait indah ayat suci al Quran di masjid UKM. Hari ini berlakunya peristiwa gerhana matahari dan seingat aku ini kali kedua aku perasan berkenaan dengan gerhana matahari ini. yang lepas-lepas aku tak ingat. Kali pertama sewaktu aku di IPGM Ipoh dan aku menyaksikan kehebatan ciptaan Allah itu bersama-sama sahabat di tengah padang hostel. Hari ini juga aku tak perasan email dari ustaz tentang penangguhan tutorial jam 8 pagi ini ke waktu jam 11 pagi. (punyalah aku lekas-lekas bangun pagi tadi takut terlewat sampai UKM). Tapi tak mengapa, sekurang-kurangnya aku boleh update sedikit blog usang tanpa pembaca ni. 

Aku terfikir-fikir tentang duniaku selepas habis pengajian ini. serius aku cukup risau sebenarnya. Sebab aku terlalu lama berada di dalam pengajian sampai aku sendiri tak pasti kemampuanku untuk terjun dalam masyarakat. Bermuamalah dengan mereka yang mungkin jauh lebih berpengalaman dalam bidang kerja. Di usia 27 tahun, aku bimbang mereka yang di luar have more expection about me. Jujurnya masih kurang keyakinan diri.

My husband told me untuk drive car sendiri. Aku tak tahu dah berapa lama lesen kereta terperap dalam dompet ini dan hanya digunakan untuk renew lesen saban tahun. Bukan tak mahu bawa kereta sendiri, tapi aku masih takut-takut untuk drive sendirian. Bilamana husband memberi suggestion untuk aku drive ke kampus, aku cuma berdiam diri. Try to convince myself dan kadang-kadang tu aku still takut. Kereta KL ni banyak sangat dan aku bimbang aku bakal merosakkan kereta my husband. (ok. aku bagi alasan). InsyaAllah aku mohon doa agar aku diberi kekuatan untuk berdikari)

Siapa yang tak mahu jadi isteri yang boleh urus kerjaya, drive sendiri tanpa bantuan suami melainkan yang perlu sahaja. Kadang-kadang aku mencari juga kekuatan untuk jadi iron lady ni. kawan-kawan yang dapat lesen lewat dari aku pun dah merata drive sana sini. 

Banyaknya urusan yang perlu difikirkan. Lepas habis belajar, dunia kerjaya pula. Mencari kerja lah kite.. perlu start edit resume dan apply kerja dari sekarang. Oh ye.. aku juga mohon Allah kurniakan rezeki cahaya mata pula selepas ini. Mungkin aku akan lebih kuat bila punya anak. siapa tahu kan? Terus jadi superlady.(muka senyum..muka senyum)

Ok la.. setakat ini dulu. Moga semua dalam lindungan Allah selalu ye. InsyaAllah.. =)

No comments: