expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Pages

24 December 2013

Semester Pertama Yang Teruji

Assalamualaikum..

Dah nak dekat final exam untuk semester pertama bergelar pelajar degree di UKM.. Perasaan?? Bercampur baur.. sebab?? Banyak sangat perkara baru yang masih buat diri terkejut dan tak mampu nak ikut rentak dan cara belajar di universiti yang macam-macam orang di dalamnya.. Menangis tu dah biasa.. T_T.. ditambah pula dengan kesihatan yang sering tidak mengizinkan diri untuk melakukan kerja lebih daripada yang sepatutnya.. sampai saat sekarang pun, masih terasa ragu-ragu dengan keputusan sendiri sama ada mahu meneruskan pengajian ini atau pun tidak.. 

Kalau ikutkan hati, rasa lelah dan penat dah nak hadapi kehidupan dan kesibukan sebagai seorang pelajar.. faktor peningkatan usia?? Mungkin.. juga mungkin dah jemu dengan kehidupan student yang seakan-akan zombi.. Penat mengejar date due assignment.. penat mengikutkan kehendak subjek yang pelbagai.. patah semangat pun ada..

Tidak terasa keseronokan dalam menuntut ilmu.. kenapa ya?? Mungkin sebab persekitaran yang saling berlumba-lumba ingin mengejar pointer.. ingin mengejar kecemerlangan sekadar di atas kertas.. program sana sini yang hanya untuk mendapatkan markah HP.. Terasa semakin hilang identiti diri.. T_T...

Sungguh.. semester satu yang begitu teruji.. jauh dengan keluarga buat diri rasa lagi teruji.. Moga Allah berikan kekuatan hati.. kekuatan jiwa.. untuk kaki ini melangkah sekali lagi..

No comments: