expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Pages

20 August 2014

16 Ogos 2014 : Mitsaqan Ghaliza

Assalamualaikum... alhamdulillah sudah masuk hari ke 4 bergelar isteri kepada Encik Shafiqe dan aku memanjatkan rasa syukur kepada Allah yang telah memberikan nikmat ini dan memberikan ketenangan kepada hati ini..

Dalam masa lima hari ini, masih cuba untuk menyesuaikan diri sebagai seorang isteri yang perlu taat kepada suami.. Kerana sewaktu bujang dulu, aku memang seorang yang lone ranger dalam berbuat ape-ape sahaja kerja.. Nak buat ape-ape aku redah je.. Bolos saja dinding itu...sekarang ni dah tak boleh... Perlu bagitahu suami.. Perlu berbincang dengan suami.. Aku dan suami sememangnya dua-dua jenis segan nak sweet-sweet depan orang ni...huhu.. Nak post status kat fb lepas kahwin ni pun aku jadi segan.. Dan sebab aku nak jaga hati banyak pihak jugak... Citer-citer sweet suami isteri, simpan senyap-senyap ye...huhu... Tapi kalau ade orang tertengok tu dan mengguris perasaan anda, aku minta maaf.. Tidak terniat...

Yang pastinya aku lebih suka berkongsi soal tanggungjawab...soal ape peranan kite sebagai suami dan isteri... Serius aku cakap, waktu sebelum kawen aku rasa aku dah banyak input macam mana nak jadi seorang isteri...tapi praktikalnya, huhu... Kadang-kadang tak sedar pun suami duk perhati silap kite even yang kecil-kecil pun.. Jadi.. Selalu lah amalkan minta maaf pada suami yek.. Minta suami redha dan kite kena berubah ke arah lebih baik.. Jangan memendam...

Dan aku nak kongsi jugak satu perkara.. Menjadi suami dan isteri perlu berbincang untuk tetapkan perancangan hidup..dari sudut tarbiyah family.. Kewangan... Social life.. Dan macam2 lagi.. Dan yang paling penting, tetapkan matlamat mardhatillah.. Kena buat meeting..

Ok la.. Sampai sini dulu..  Ade orang tanye, macam mana aku dengan suami jumpe? Bile start? Ni kawan satu sekolah tanye.. Aku ckp tanye suami..suami cakap tanye aku...hehehe... Last2 senyum je...rahsia... Ok... Doakan perkahwinan ini kekal hingga jannah insyaAllah... Salam..

No comments: