expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Pages

17 December 2009

Hari-Hari Dalam Hidupku...



Assalamualaikum semua sahabat-sahabat yang ana rindui. Asif sudah lame tak post entry baru kat sini sejak ana daftar di KIPSAS ni. Bukan ape, kerana jadual yang padat dan malas nak membuka my lappy.. Huhu.. Baiklah, secara ringkasnya perjalanan hidup ana di bumi KIPSAS ni, setakat ini berjalan dengan baik alhamdulillah.. Sahabat-sahabat yang kebanyakannye adik-adik membuat diri ini agak 'tua' berbanding orang lain. Tapi tak pe la.. best jugak jadi kakak nie sebab kita dapat ramai adik..Heheh..

Walaupun ana di KIPSAS, proses untuk settle kan masalah BPG ana tu tetap diteruskan. Jika benar Malaysia inginkan "Rakyat didahulukan, Pencapaian diutamakan", ana akan terus fight untuk kes ini. Bukan mengkritik, tapi jika betul ingin laksanakan apa yang disarankan, lihat lah nasib ana sebagai seorang pelajar Malaysia yang terkandas akibat masalah birokrasi manusia.. Disini ada seorang pelajar MELAYU yang tidak dapat meneruskan pengajiannya kerana masalah birokrasi. Tapi mungkin jugak ada kesilapan ana sendiri yang ana buat tanpa ana sedari menyebabkan Allah uji ana dengan dugaaan macam ni. La baksa, ana redho tapi berani berkata benar walaupun kita akan dikeji dan tak dipedulikan. Hak ana untuk teruskan pengajian tetap ana akan tuntut.

Kehidupan di KIPSAS terlalu berbeda daripada life in maktab. Jadual yang padat, lecture class yang tak statik pada satu tempat je. Kejap kat bilik ni, kemudian berpindah
ke kelas lain pula. Di maktab, kebanyakan kelas hanya statik dalam kelas tertentu sahaja. Di sini, kena alert dengan masa, schedule dan kelas. Kalau tak, nanti ade la yang tak pergi kelas sebab silap tengok jadual la, tertidur la.. banyak la alasannye ye.. Hm2.. Bukan di KIPSAS je macam tue dan ana yakin di IPT lain pun begitu jugak. Bergantung pada diri antum untuk betul2 fokus dalam study dan bagi komitmen yang penuh dalam pelajaran.. Seronok jugak dapat belajar kat merata-rata tempat ni sebab dapat tengok different situation and environment. Belajar di maktab sangat terikat dengan peraturan dan kita sebagai pelatih guru perlu berdisiplin. Ana suka tengok student maktab ni sebab cikgu ni, lain sket dan ada aura tersendiri. Sifat keibuan dan kebapaan terselah.. Heheh.. ana pun bakal guru jugak. amin...

Tak pe lah. Ana pun dah tak tahu lagi ape yang hendak ditaip di keyboard ni. Yang pasti ana akan tetap teruskan perjuangan sehingga ke akhirnya. Belajar di mana-mana pun, jangan lupa tanggungjawab kita yang sememang lebih daripada masa yang kita ada.. Takbir!! Allahuakbar!!.Semangat tak kan luntur sampai ke liang lahad insyaAllah..



Fizah... gaya seorang murobbi.. power rangers..lalala.. "i up sket"

Buat sahabat ana, Hafizah Binti Abdullah, SELAMAT HARI LAHIR ku ucapkan. Biarpun kau jauh di mata, namun tetap dihatiku ini. Eceh.. suke la ye name di publish di blog ana ni. Baru merangkak ke umur 20 sahabat ana sorang nie. Tahun depan jangan lupe post hadiah dari UK buat tika di sini. Mesti ade 8 jenis hadiah dari kalian ya.. heheh... (siap di bold lagi tue)

Akhirnya, ana mohon ribuan kemaafan andai tersilap kata dan mohon sahabat-sahabat semua mendoakan yang terbaik untuk ana dan kebenaran akan berpihak kepada ana. InsyaAllah...

1 comment:

Mujahidah Muslehah... said...

Assalammualaikum...kak.

Alhamdullillah..., baguslah akak dapat sesuaikan diri kat tmpt bru... Ana rasa kagum dgn akak kerana b'sikap optimistik.. Akak jgnlah putus asa ye.. Ana akan doakn akak agar b'jaya dlm p'mohonan BPG tu..

*Good Luck!!!*