expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Pages

06 November 2010

C.I.N.T.A I.T.U M.A.B.U.K



Cinta..

Hub…

Love…

Sarange…


Semuanya memabukkan apabila nafsu yang menjadi sandaran…

Kamu tahu, dulu aku tidak kenal apa itu cinta antara manusia…

Aku Cuma tahu cinta ibu ayahku, cinta ilmu-ilmuku, cinta Penciptaku…

Lalu hadir suatu perasaan yang aku tidak minta…

Mengapa ia hadir? Sedangkan aku tidak mahu…

Cinta itu datang dengan hebat sekali…


Kau buatku menangis Ya Allah kerana cinta itu…

Ia perasaan yang sangat hebat sehingga aku kadangkala tenggelam dalam kenikmatannya…

Tapi kenapa cinta itu hadir disaat aku mula ketemu jalan perjuanganku…

Menjadi penghalang buatku untuk benar-benar mendekatiMu…

Bukan aku tak akui perasaan itu, tetapi aku lemah untuk menghadapinya…

Sesuatu yang tidak halal buatku sering terbayang diwajahku…

Membuatkan aku leka Ya Allah…

Mengapa Kau hadirkan ia…

Pernah aku meminta agar Kau lontarkan sejauh yang mungkin perasaanku itu…

Namun kenapa masih Kau biarkan ia bertahta di hatiku ini…

Aku tidak betah untuk melawan perasaan yang kuat itu…

Perasaan itu membuatkan aku menangis setiap kali terkenangkannya…


Kenapa Kau tak simpankannya dahulu sebelum masanya…

Aku perlu belajar untuk diriku dan kegembiraan ibu bapaku…

Aku masih tidak mampu untuk memberikan cinta seorang isteri kepadanya…

Bila aku mahu merealisasikannya, aku terhalang Ya Allah…

Perasaanku sakit ya Allah.. Aku sakit...

Aku lemah ya Allah…

Hanya air mata sebagai bukti kesakitanku…


Sahabatku…

Kamu mengertikah apa itu cinta??

Ia memabukkan…

Lebih-lebih lagi andai ia hadir untuk sesuatu yang masih belum halal buatmu…

Syaitan akan menggoda nafsumu…

Andai kau tidak sedari hal ini, maka kamu akan terus mabuk dan bersedialah menerima azabNya…


Ya Allah…

Aku cinta jalan perjuanganMu…

Aku cinta untuk berada dibawah lembayung redhaMu…

Aku tersiksa dengan cinta buat seseorang yang tidak halal buatku…

Biarpun aku tahu ia hadiah buatku dariMu…

Namun jangan Kau biarkan aku mabuk kerananya…

Dan permudahkanlah agar cinta itu menjadi halal buatku..

Agar aku tidak berdosa dengan godaan syaitan kepadaku..

Agar aku mampu tenang apabila mengahadapMu…

Aku tidak mahu tersiksa lagi…

Aku mahu bahagiakan kedua ibu bapaku…

Bantu aku ya Allah…

Segalanya dariMu...

Ya Allah cintailah aku…

1 comment:

Dx said...

mengubah cinta makhluk kepada Allah ....