expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

10 July 2010

Tears...

Ana kuat… Ana tak menangis… Ana gadis yang tabah… Ini semua ujianNya…

Namun itu semuan cuma kata-kata dibibir sahaja sebagai pemujuk hati yang kesedihan menanggung kesakitan diuji. Disaat itu jugalah setitis demi setitis manik-manik jernih meluncur keluar daripada kelopak mata yang sugul. Hipokritkah ana??



Puas batin menjerit agar dikuatkan perasaan, ingat Allah, minta kekuatan dariNya namun kedengaran juga sedu-sedan seiring nafas yang menghembus.Sahabat disisi bertanya itu dan ini dan ada juga yang meminta nasihat kerana masalah yang dihadapi. Namun diri ini masih mampu menghipokritkan diri bahawa diri ini tidak sedih, tidak punya masalah yang menikam jiwa. Sabar…sabar…sabar…


Kadangkala terhambur juga kesedihan itu tapi ditapis dengan gurau senda supaya orang lain tidak rasa susah hati dan tidak nampak kesedihan itu. Hmm… Bila disaat ana bersunyi-sunyi denganNya, maka terhambur segala tangisan dan keluhan yang terpendam dalam hati… maka basah lah pipi ini.. Tiada yang memujuk melainkan dengan meminta kekuatan dariNya.. Jika ada yang perasan tangisan ini sedang laju mengalir, sedaya-upaya mengelak agar tidak disedari oleh orang lain. Bermacam alasan dikeluarkan.. Pening kepala lah, migraine la, sakit mata lah, tertekan lah, dan bermacam-macam alasan lagi..


Ya Allah, tabahkanlah hati hambaMu yang lemah ini… amin..


Dan air mata itu menitis lagi…T_T

No comments: