expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Pages

20 October 2013

Hidup di Bumi UKM kini

Assalamualaikum.. Actualy tak tahu nak letak tajuk apa untuk entry kali ini.. Saya mohon maaf kerana membiarkan blog ini tanpa sebarang update.. Sedar tak sedar rupanya blog ini telah pun berusia hampir 5 tahun.. subhanallah.. banyak kenangan yang telah tercoret di sini.. Seronok juga membaca kenangan lama..

Alhamdulillah hampir sebulan 20 hari berada di bumi UKM dan kehidupan di UKM tidaklah banyak bezanya di KIPSAS.. Cuma mungkin taburan studentnya yang pelbagai.. Dan saya juga adakalanya orang tersalah anggap sebgai student master.. Alhamdulillah itu satu doa dari kalian..

Setelah saya berjaya menjejakkan kaki ke UKM sebagai student Degree, segala pahit getir sebelum ini dirasakan hilang begitu sahaja. Cumanya, mungkin masih terasa di dalam jiwa yang sensitif ini apabila melihat sahabat-sahabat sibuk dengan kerjaya dan rumahtangga.. InsyaAllah bakal menyusul dalam pembinaan rumahtangga pada tahun depan.. Mohon doa dari kalian semua ye dan InsyaAllah akan diumumkan kelak di blog ini.. 

Pertamanya, setelah menjejakkan kaki ke sini, pandangan pertama saya terhadap dunia varsiti ini sedikit sebanyak tersasar dari jangkaan asal saya.. bukan mahu mengkritik, namun mungkin faktor perbezaan cara berfikir menyebabkan saya dengan yakin menyatakan ada yang tidak patut dilakukan oleh seorang mahasiswa.. Wallahualam.. namun saya melihatnya satu bentuk proses pembelajaran hidup untuk memahami psikologi mahasiswa kini. Hm2. Tapi saya tetap suka akan Fakulti Pengajian Islam sebagai tempat saya menuntut ilmu. Terasa seperti berada di KIPSAS apabila berada di fakulti. Pertamanya mungkin cara pembelajaran yang lebih kurang sama. Keduanya pensyarahnya yang juga banyak membantu seperti pensyarah di KIPSAS. Dan ketiganya... BUDAK KIPSAS SANGATLAH RAMAI DI FPI.. hehehe... kami bagaikan satu keluarga di sini dan off course kami sangat rindu bumi KIPSAS..

Kehidupan di sini tidak banyak beza di KIPSAS, cumanya masa semakin padat dan kita perlu bijak untuk mengatur waktu diri sendiri. Dengan program, study, assignment, kelas dan macam-macam lagi. Semuanya kita perlu atur sendiri. Dan apa yang membimbangkan saya kini, tahap kesihatan saya di sini makin menurun agaknya. Tidak mampu lagi untuk terlebih aktif seperti sebelum ini. Sudah berapa kali saya pengsan dan mengikut nasihat doktor, saya kurang energy. Entah la.. saya mohon doa kalian agar saya sihat walafiat di sini. Adakalanya saya rasa saya cukup sihat untuk sertai aktiviti seperti sahabat lain. Penyudahnya saya yang jadi xbermaya dan collapse. Terpaksa memilih aktiviti dan berhati-hati menjaga kesihatan diri.

Hm2.. tidak tahu apa lagi mahu dibebelkan disini. Assignmnent berlambak tak disettelekan lagi. Dan masa begitu pantas berlari. Wah!! boleh buat pantun. Apa-apa pun saya ingin mengucapkan good luck kepada adik-adik di KIPSAS yang bakal menduduki final exam nanti. Akak ade je dapat jemputan untuk bagi motivasi ke KIPSAS, cuma tak comform lagi tarikhnya bila. (tidaklah layak untuk memberi motivasi, namun cuba berkongsi apa yang manfaat). Study elok2 dan jangan main-main ye..

Diingatkan juga, adik-adik jangan buang note merata-rata tau lepas exam. Tak baik.. Pelihara ilmu ye.. Ok la.. sampai disini dahulu.. Actualy saya agak pening dan tak bermaya sekarang. Sudah dua hari demam masih belum kebah. Mohon doa sahabat-sahabat.. Ok.. salam sayang dari saya.. wallahualam..

No comments: