expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

10 November 2013

Berpaling Dari Allah~~ Astaghfirullahal'azim

Terasa begitu berat ujian yang datang berkali-kali.. Wahai Allah.. ku cuba untuk dekat denganMu.. Namun Engkau uji aku berkali-kali tiap kali aku mahu mendekataiMu.. Sudah banyak air mata ini tertumpah di pipi mengharapkan belas kasihanMu.. hampir berkali-kali tubuh ini rebah di tikar sejadah mengharapkan kekuatan dariMu.. 


Saat itu sang iblis menyuntik dengan bisikan yang amat dasyat.. membuatkan jiwa itu mula merajuk denganMu.. "Aku mahu dekatiMu tapi mengapa Kau mengujiku dengan kesakitan ini??". Soalan itu berkali-kali dituju.. Hingga hampir hilang pedoman dalam diri.. hampir sahaja akidah itu tercabut dalam hati.. Berkali-kali kematian dipinta kerana tidak sanggup menghadapi ujian dunia yang menyakitkan.. Segala nasihat di pandang sepi.. bahkan menyakitkan hati.. 

Mulut hanya berkata-kata.. namun masih ada secebis iman dan taqwa agar Allah membantu.. memberikan kekuatan yang semakin menipis.. kerna jiwa itu masih mengakui bahawa yang menciptakan adalah Allah yang Maha Khaliq.. Masih mahukan kasih sayang Allah.. masih mahu berada di dalam dakapan Allah.. Lantas air mata mengalir.. Mohon Allah berikan hati yang putih... jernih.. serta lembut untuk mendengar serta menerima tarbiyah lembut dari Allah swt..

Moga Allah terus memberikan kekuatan buat hambaNya yang kerdil.. hambaNya yang penuh dosa.. hambaNya yang penuh dengan debu-debu khilafan.. Ampunkan diriku yang pernah berpaling dariMu.. Ku mohon kekuatan menghadapi ujian yang mendatang...


JATUH BANGUN BY IN-TEAM


Duhai... Tuhanku
Jatuh bangun ku menghambaMu
Kadang cinta, kadang ku melupa...
Tega ku menyiksa hidup sendiri...

Duhai... Tuhanku
Untuk yang kesekian kali
Ku bersujud meminta kembali
Hati yang dipijar indah cinta Mu...

Tuhan...
Aku tanpa Mu, hidup ku menderita..
Sunyi hati, kelam jiwa bagai terpenjara

Tuhan...
Biar kan kini, aku dalam rahmatMu
Meski jatuh dan terbangun...
Ku tetap bertahan...

No comments: