expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

01 November 2013

Dah Bulan November Rupenye~

Assalamualaikum...

Kolej Ungku Omar makin sepi daripada penghuninya dan mungkin ada juga yang tidak pulang bercuti untuk midsem ni.. Sekejap betul masa berlalu dan saya pun tak sangka sudah 2 bulan berada di sini.. 2 bulan yang penuh dengan ujian dan rintangan.. hm2.. sekarang pun masih tak baik-baik demamnya.. cuma lebih better...

Malam ni insyaAllah akan bertolak ke Terengganu bersama-sama sahabat kelab Hujjah untuk program OPKIM di sana.. kalau ikutkan hati memang lah tak nak dah join-join program ni.. huhu.. mungkin rasa macam tu sebab tak sihat agaknya.. dan mungkin juga saya dah rasa puas hidup sebagai student dengan tempoh yang amat panjang!! Bukan mengeluh atau sedih dengan takdir Ilahi.. cume adakalanya saya terpaksa menjadi seorang yang bukan diri saya untuk menyesuaikan diri dengan keadaan sekeliling.. T_T... 

Melihat sahabat sudah punya kerjaya sendiri, membiayai kehidupan sendiri, ada kereta sendiri, adakalanya saya terasa envy juga.. tapi cepat-cepat saya muhasabah diri.. kehidupan setiap manusia itu tidak sama.. Adakalanya saya rasa berseorangan sahaja.. (mungkin dah tiba masa berdua pula selepas ini).. Pemikiran dan cita-cita saya terbatas.. masih tidak jumpa mereka yang berkongsi cita-cita dan impian seperti saya sepertimana Sarah di KIPSAS.. 

Rindu pada keluarga yang membuak-buak.. serta rindu nak menjadi orang dewasa yang mengharungi kehidupan yang normal.. normal mengikut usia saya.. pernah juga terlintas mahu menukar mood pengajaran kepada PJJ.. Tapi saya takut saya xmampu untuk memenuhi masa tersebut.. Saya cuba untuk positifkan diri saya.. Moga Allah berikan kekuatan kepada saya..

Tadi saya agak tersentak bila baru sedar yang hari ini telah masuk ke Bulan November.. Ya Allah pantas masa itu berlalu.. saya menghitung.. nampaknya 17 Januari bakal menjelma lagi.. maka umur saya bakal meningkat ke angka 25.. 25 tahun.. saya merenung diri.. begitu banyak ujian buatku sepanjang 24 tahun ini.. Ku mohon ada sinar bahagia di awal 25 tahun nanti.. 

Bukan ingin membuka pekung di dada tentang ujian yang saya hadapi kerana saya tahu ada yang diuji lebih dasyat lagi daripada saya.. cumanya saya memohon agar saya terus kuat hadapi semua ini.. Jangan mengalah ika!! Just another 3 years... just another 3 years...

No comments: