expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

16 September 2011

housekeeping!!

Assalamualaikum...

Hari ni keseorangan di bilik. Mira dan Kak Af tersayang dah pulang ke rumah.. ana menunggu kakak yang bakal ambil ana nanti sore.. Bilik ni perlu dikemaskan segalanya supaya tak ditinggal dalam keadaan sempurna.. tadi baru kemas "peti ais" kami.. Peti ais berisi makanan, bahan mentah, tupperware.. banyak betul barang.. huhu.. We call it as peti ais atau peti hikmat.. hehe.. Nak basuh bekas2 plak pasni.. Kemas bilik, sapu lantai.. huhu.. basuh baju.. jemur baju.. Penat bha.. tapi itulah kehidupan bila duduk kat hostel ni.. kat rumah pun macam tu jugak kan.. Tak sanggup la nak tengok bilik bersepah.. Huhu..

Kata kak Af, nasib baik duduk bilik dengan Tika yang rajin kemas..(hehe.. ha!! tak baik bangga diri.. astaghfirullahazim).. Xde la.. Mungkin sebab dah terbiasa dengan didikan kat rumah kot.. menjadikan bilik ni pun macam rumah jugak la.. Tak suke tengok bilik berselerak.. Kalau nak buat assignment atau study pun, bilik kena kemas dulu.. kalau tak.. Huhu.. SERABUT.. Ape pun tak masuk..Bilikku syurgaku.. hehe..

Ok la.. nak sambung buat kerja.. Jaga diri.. hiasi peribadi... Kebersihan itu separuh daripada IMAN...

No comments: