expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

13 September 2011

Tidur Yang Tak Lena

Assalamualaikum...


Alhamdulillah semakin bersemangat kembali untuk meneruskan kehidupan yang singkat ini. Sejak akhir-akhir ni dilanda masalah tak dapat tidur dengan lena waktu malam walhal tidur dah lewat dan pada awalnya rasa mengantuk yang amat sangat. Kadang-kadang tidur awal jam 10 malam pun terbangun jam 3 atau 4 pagi. Tidur lewat dan walaupun hari tu hari yang letih pun tetap terjaga jam 4 pagi lebih kurang. Kenapa ye? Gangguan atau ape ye?

Sebelum tidur, wudu' dah ambil, al mulk dah baca, ayat kursi, dan semua ayat pelindung diri pun dah baca dah.. tapi tetap macam tu jugak. Pernah sekali tak baca al mulk kena gangguan ditindih sesuatu yang sambil bermain rambut hamba Allah ni. haih.. tak boleh jadi ni..

Psiko betul malam-malam ana ye.. Hm2.. Bersangka baik.. mungkin malaikat kejut tu suruh bangun qiam.. Hm2.. jangan malas bangun qiam.. kalau berat sangat nak qiam tu meaning that dosa banyak sangat lah tu.. nafsu melebihi segalanya.. Bila dah diberi nikmat mudah bangun malam, xnak pulak dirikan solat sunat qiam.. Hm2.. Muhasabahlah diri sendiri ana ni.. Wallahualam..

p/s : Tidur yang paling lena adalah setelah menjadikan dunia itu tempat untuk mencari pahala dan keredhaanNya dan mati itu istirehat yang senikmat-nikmatnya.. hm2..
p/s :

No comments: