expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Pages

24 October 2011

Exam Entry..Entry membebel..

Assalamualaikum...

Esok bermulanya tempoh Imtihan bagi semua pelajar Kolej Islam Pahang Sultan Ahmad Shah. Mata ini sudah mula mengantuk. Ehem-ehem.. sudah habis study kah? Beluuummm.. Tapi mahu menjenguk blog yang dirindui ini sebentar.. Esok Exam Halaqah Usrah II dan insyaAllah moga Allah mudahkannya.. Hmm.. tengok tajuk entry ini pun macam jiwa kecelaruan sahaja si pemilik blog ini.. adakah terlalu excited untuk exam esok? Atau terlalu celaru tak tahu nak baca lagi dah sebab banyak baca?? (BOHONG SANGAT LA TU YE).. Taaaaaakkk.. Ana sebenarnya tidak tahu nak meletakkan tajuk apa.. Itu sahaja.. No motive.. No intention.. No knowledge.. Okey.. Itu adalah tiga mens rea dalam pensabitan kes jenayah.. (JIKA TIDAK FAHAM, SILA RUJUK CRIMINAL LAW)

Adik-adik bilik masih komited membaca dan bertanya kepada kakak mereka seorang ini yang sedang menaip-naip di papan kekunci yang comel ini.. InsyaAllah adik-adikku mumtaz semuanya. Jangan tiru cara study kakak anda ye yang sangat sempoi tetapi sangat gelabah sebenarnya.. Ya Allah.. bila mahu berubah?? Tinggal 2 semester lagi ni.. huhuhu.. Cepatlah masa berlalu.. Lalu dengan pantas disindir " Biarkan masa itu berlalu dan kita haruslah memanfaatkan setiap masa yang untuk kita eksplorasi sebanyak mungkin perkara yang bermanfaat dalam kehidupan ini" Lalu terberhenti seketika dan berfikiiiiiiiiir!!!.. Ya!! Awak memang tepat sekali!!.. Manfaatkan masa yang ada wahai Cik Nurul Atika Binti Rosli.. (adakah ana menggunakan masa dengan perkara yang bermanfaat sekarang??)

Hm2.. Tiba-tiba terfikir.. Rasa mahu jadi seperti dia lah, mahu macam muslimat tu lah, mahu itu mahu ini dan mahu semuanya.. Haih.. Bila mahu jadi diri sendiri ni??? (sambil menggeleng kepala kepada diri sendiri). Bila mana diri tidak kenal diri sendiri, that's why lah tak tahu keputusan apa yang baik untuk diri sendiri. Asyik berangan mahu menjadi orang lain.. No points pun kan?? Kemudian mula la.. menangis.. tersedu-sedu.. tak tahu nak buat apa.. tak tahu nak cakap apa.. Hm2.. LEMBIK!!.. (huhu.. serius sangat menusuk hati perkataan ni tapi ana suka.. baru sedar diri sket kan)

Hm2.. Ana hanya membebel sahaja untuk entry kali ini ye.. Maaf andai entry ini tidak bermanfaat untuk anda..anda.. dan anda semua.. Ok lah.. Tinggalkan anda dengan bait-bait lagu ini..

Rindu itu adalah...
Anugerah dari Allah..
Insan yang berhati nurani..
Punyai rasa rindu...


P/S: What the connection between this song with my entry??? Hm2.. Maybe something that too hard to explain.. Buat yang mengerti, maka Allah akan bagi dia memahami.. hehehe.. (ayat berbelit2.. haih..) Daaa... Salam..

No comments: