expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

04 October 2011

my spirit come back!!


Assalamualaikum...

Selamat pagi semua sahabat-sahabat yang tersayang.. keifa hal? Hm2.. Alhamdulillah selepas dentuman guruh dan pancaran kilat malam semalam, pagi ini suasananya sungguh tenang dan damai serta berkabus.. Begitulah sunnatullah yang telah ada di dunia ini sejak azali lagi.. Apabila Allah berikana dugaan dan kesedihan maka selepas itu Allah akan bagi pula kegembiraan dan ketenangan di hati kita.. InsyaAllah..

Begitu juga dengan Nurul yang semalam agak kurang sihat dan tak lalu makan.. Hm2.. tak tahu lah kenapa kan.. putus cinta ke? hehe.. putus cinta manusia tak mengapa tapi jangan kita putus cinta dengan Allah.. nauzubillahiminzalik.. Semalam Nurul tak berapa sihat sedikit sebab lambat makan kot dan banyak berfikir serta muhasabah diri.. Alhamdulillah Nurul diuji.. Tanda Allah sayang.. InsyaAllah Allah sayang.. Semalam pun tidur awal je sebab memang tak larat.. hehe...

Bangun pagi tadi alhamdulillah rasa kelegaan di hati dan ketenangan jiwa.. Selepas solat subuh tadi merenung ke luar tingkap sambil dengar lagu-lagu yang best.. Bisikan Malam by UNIC, Bingkisan Rindu by FarEast, Dilema Cinta Ini by Forheart.. Hm2.. lagu-lagu ni memberikan satu spirit juga buat Nurul dan sangat bermakna rasanya.. Allah sedang berbicara dengan kita tanpa kita sedar pun sebenarnya..

Nurul rasa Nurul dah dapat kembali spirit Nurul yang dah lama menghilang tu.. No more fear.. no more feeling helpless.. no more feel regret about this life.. no more feel that i'm useless.. no more.. no more... semua cas-cas negatif dalam diri Nurul, Nurul dah campak jauh-jauh ke luar.. Tiada apa yang dapat menghalang apa yang Nurul mahukan dalam hidup ini dan akhirat nanti melainkan Allah swt.. I don't need anybody to pamperd me anymore.. Just HIM.. Allah swt.. Hm2.. nothing can be worried.. Allah always be with me.. =)

Hmm... lama Nurul terberhenti sebelum menaip perenggan seterusnya.. Berfikir.. tapi xmengapalah.. buat sahabat-sahabat yang masih mencari kekuatan diri..(mungkin baru lepas patah hati atau kecewa with somebody.. heheh).. jom kita hayati lirik ni ok.. insyaAllah...


"Puas kucoretkan kata cinta ini,
beriringan kata seindah bicara,
lautan api telah pun ku selami,
namun geloranya tetap sama.

Oh Tuhan,di manakah CINTA-MU,
Oh Tuhan,di manakah RINDU-MU,
dan ke manakah REDHA-MU,
ke manakah RESTU-MU.

dilema CINTA ini merunsingkan hatiku,
kuharapkan CINTA-MU ILAHI...
dilema CINTA ini merunsingkan hatiku,
hanya tuk dapatkan RAHMAT dari-MU...."

No comments: