expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Pages

05 December 2011

Baby, Lesen dan Semester Baru

Assalamualaikum...

Hampir sebulan meninggalkan ruangan blog in tanpa diisi dengan apa-apa entry. Sibuk bercuti dan dalam masa yang sama ana tidak dapat buat capaian internet di rumah.(ayatnya begitu skema). Banyak perkara yang ingin diceritakan tapi kadang-kadang hanya berlalu begitu sahaja. Hm2.. Ayat-ayat Cinta Nurul semakin hari semakin berbunga-bunga pula. Minta maaf ya kalau terlalu melalut ayatnya. Kali ni Nurul mahu kongsikan perkara baru dalam kehidupan Nurul. Alhamdulillah waktu cuti semseter yang lepas Allah telah kurniakan kepada family Nurul seorang mujahidin yang comel. Wan Anas Solihin Bin Wan Mohd Sharif, anak saudara Nurul yang kedua daripada kakak Nurul yang kedua juga. Jadi sekarang Nurul dah tambah sorang lagi collection anak saudara. =). Selamatkan dilahirkan secara "separa manual" pada 15 November yang lalu. Sama tarikh lahir dengan paksunya, Hamdan. Kenapa separa manual ye? Sebab kakak Nurul memang melahirkan tanpa operation kemudian baby disedut dengan vacum. Nurul dapat serba sedikit pengalaman situasi orang yang bersalin dan memang bila dengar pengalaman kakak ni ada yang menggembirakan, ada yang menggerunkan dan ada juga yang ajaib. Kuasa Allah...

Anas tidur... comei...

Sempena cuti semester yang lepas juga, Nurul akhirnya berjaya memperoleh lesen bawa buraq. Huhu.. Lesen P untuk memandu. Sepanjang minggu terpaksa dikorbankan untuk belajar memandu sahaja. Nurul tekad untuk dapatkan lesen memandu untuk kemudahan perjalanan dakwah dan perjuangan Nurul disini. Muslimat perlu ada skill untuk memandu dan juga lesen itu sangat penting tau. Bukan memandu ke arah kemaksiatan tetapi ke arah kebenaran. kalau ikutkan, Nurul tak mahu ambil lagi lesen sebab tak mampu pun nak belik Buroq lagi. tapi demi perjuangan dan dakwah, harus belajar dan dapatkan lesen untuk bantu Islam. kan? Nabi Muhammad pun ada menyuruh pemuda Islam belajar memanah, berenang dan menunggang kuda. Ana takde kuda, tapi teringin jugak kan?? Alhamdulillah walaupun waktu test JPJ tu markah sipi2 je. nasib baik pas jugak. 


Belajar memandu...huhu

Alhamdulillah juga Nurul sekarang berada di semester 5 tahun 3. Masih berbaki satu sem sahaja lagi untuk menghabiskan pengajian disini dan disambung ke peringkat ijazah pula nanti insyaAllah. Alhamdulillah juga Nurul berjaya menaikkan kembali result Nurul yang jatuh semester sebelum ni. Semester ni makin bertamabah berat dengan tiga subjek yang ada 3 jam kredit. Doakan Nurul tau. Semeseter ni jugak Nurul masih stay dibilik lama. hehe.. Alhamdulillah dan masih lagi memegang jawatan MPP sebagai Exco Akademik. Tapi takpe sebab bakal menghabiskan tanggungjawab tu lagi 3 minggu. Lama jugak la pegang MPP untuk kali ni. Kemudian Nurul mahu tumpukan kepada Aman's Club. Harapan Nurul agar ada satu perkara yang dapat Nurul sumbangkan kepada Islam disini. Masa yang masih berbaki dan tersisa ni Nurul mahu fokus kepada perjuangan Nurul sama ada gerak kerja Islam atau study Nurul. Banyak cabaran yang perlu ditempuh tapi takpe sebab itu semua pengalaman yang perlu dikutip sebab medan perjuangan yang sebenar lagi berat daripada situasi Nurul sekarang. Moga Allah bagi kekuatan kepada Nurul dan sahabat-sahabat yang lain. Mohon doa dari kalian untuk mendoakan perjuangan kami disini ya.. 



Jangan jadi macam ni...


setakat itu dahulu story Nurul.. InsyaAllah lain kali dikongsi lagi ya.. salam sayang buat kalian... =)

No comments: