expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

26 December 2011

Erti Hidup

Assalamualaikum...

Bangun pagi, solat subuh kemudian menuju ke bilik TV sambil melayari internet.. Blok Asrama Iffah sunyi je sebab ramai yang pulang ke kampung.. Buka tv dan dihidangkan dengan cerita-cerita mereka yang memburukkan orang lain demi kepentingan diri sendiri.. Hurm.. Moga Allah bagi hidayah.. Dalam fikiran ni macam-macam perkara yang difikirkan.. Kenapa Allah ciptakan ana??

Hari-hari ana berlalu dengan tarbiyyah Allah swt yang telah membina diri ini untuk tabah menghadapi dugaan hidup. Mentarbiah dan ditarbiah untuk menjadi salah seorang kader dakwah, penyambung rantai-rantai perjuangan Islam. Namun Allah uji hati ini dengan masalah yang menyebabkan ramai para pejuang yang tercicir  dalam perjalanan. Diri ini takut kalau satu masa nanti diriku juga akan begitu.. Melihat wajah adik-adik usrah yang begitu mengharapkan tangan mereka digapai untuk bersama-sama dalam jalan perjuangan. Wahai adik-adik ana, kekanda kalian ini juga gusar dihatinya.. bimbang jika di dalam diri ini ada bayangan munafiq.. Namun ana tetap cuba untuk bangkit dan membersihkan hati demi perjuangan ini.. IKHLAS, JIHAD, PERJUANGAN.. Allah..

Melihat video Sheikh Habib Umar buat ana tersentuh tatkala beliau menceritakan mengenai kecintaan sahabat-sahabat terhadap Kekasih Allah.. Bila diteliti hati ini, jiwa ini, air mata menitis.. Ya Allah, Ana mahu hidup ana benar-benar di dalam lindunganMu, tapi Kau uji diriku dengan halangan-halangan untuk ana capai kemanisan dalam agamaMu.. Ujian itu berat.. sangat berat.. Namun ana berharap agar Kau permudahkan dan kurangkan halangan itu Ya Allah..

No comments: