expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Pages

18 November 2013

Ubat..Konvo..Ujian..

Assalamualaikum... Keifa hal sahabat-sahabat semua? Moga dalam perlindungan Allah selalu hendaknya ye.. Blogger tak berapa sihat sedikit ni.. batuk-batuk.. batuk sket aje.. Kafarah dosa.. Alhamdulillah Allah masih sayang walaupun sangat pahit untuk menelan ubat dan lepas sebulan batuk, baru la diri ini terkedek-kedek nak pergi Pusat Kesihatan UKM yang hanya sekangkang kera aje dari kolej.. sabar je la ye.. tak pasal-pasal kena buat x-ray dan ujian darah tadi.. esok baru tahu result ujian darah.. keputusan x-ray alhamdulillah normal je.. ni dah masuk kali kedua dah buat x-ray ni.. Habislah sel-sel dalam badan mati kena radioaktif.. ish..ish..ish..

Hari ini juga hari bahagia buat sahabat-sahabat saya yang berkonvo untuk degree.. terutamanya sahabat B.Ed TESL.. congrate semuanya.. Tikah dah konvo diploma bulan lepas.. dan sekarang still MOVING FOWARD lagi untuk continue my degree.. hope semua doakan saya ye.. nak sarung jubah degree plak.. hehe.. insyaAllah.. saya pasti itu akan jadi satu kenangan yang sangat indah buat hidup saya.. Bukan bermakna saya study untuk grad aje dan konvo then dapat segulung sijil.. Tapi saya bersyukur sebab saya mampu habiskan juga perjuangan saya ini yang mungkin tak sama dengan sahabat-sahabat seangkatan.. hehe.. moga saya mampu habiskan dengan terbaik sekali insyaAllah..


Tadi waktu makan ubat yang tak sedap itu.. saya terfikir tentang rahmat ujian yang Allah berikan kepada hambaNya.. Ubat yang kita makan memang tak sedap.. tapi kalau nak baik, terpaksa juga ditelan ubat itu untuk sembuh dengan izin Allah.. (bukan macam ada seorang tu yang tak mahu makan ubat, sampai saya dan kawan-kawan terpaksa hancurkan masuk dalam nescefe feveret die.. hehe)... same goes to ujian yang Allah berikan kepada kita.. Ujian itu menyakitkan..menyedihkan hati dan berbagai-bagai perasaan yang tak best datang bila diuji.. tapi untuk dapat kasih sayang Allah, sememangnya kita layak untuk diuji.. jadi bersabar lah dengan ujian yang mendatang.. Kuatkan pegangan dan pergantungan diri kepada Allah.. insyaAllah hati menjadi tenang dan tabah dalam mendepani hari-hari yang akan mendatang...

Saya doakan semua sahabat-sahabat serta adik-adik yang mengenali saya atau yang saya tak kenali sentiasa dipermudahkan Allah dalam kehidupan anda dan diampunkan oleh Allah selalu.. Moga kita sentiasa berada di dalam jalanNya dan disinari oleh nur dan hidayahNya... insyaAllah..


Ok.. setakat ini dulu.. jom sambung buat kerja yuk.. =).. sebelum tidur makan ubat lagi.. -_-!!





2 comments:

farahismail said...

oit macam kenal je sapa yang tanak telan ubat tu. kureng ashemm..

Nurul Atika Rosli said...

Ha Ha Ha...
macam kenal je..
macam kenal je...
macam x-roomate saye je..
hihi..