expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

07 April 2009

Jin vs Manusia...

Assalamualaikum. Sejak akhir-akhir ini ana banyak bercerita tentang luahan hati ana di blog ana nie. Tapi kali ni ana ingin ceritakan pengalaman ana semalam. Di kampus sekarang ni sedang hangat dengan isu kerasukan atau lebih dikenali sebagai histeria oleh pelajar perempuan. Entah mengapa buat kali pertamanya ana merasa agak lembik untuk berhadapan dengan situasi yang melanda sekarang ini. Semalam di balai islam, pelajar yang "terkena benda tu" mendengar ceramah oleh ustaz dan ana pun sekali lah. Turut mendengar ceramah tersebut. Tapi tak tahu kenape, ana tak dapat memfokuskan diri untuk mendengar ceramah dari ustaz tetapi diri ana rasa lain macam. Dipendekkan cerita ana berjalan ke bahagian belakang dan duduk dekat dengan sahabat-sahabat ana yang lain. Muslimat yang "terkena" tue " semakin menjadi2. Ana pulak rasa makin lemah semangat bile tengok keadaan tua. Kawan2 mula lah tepuk2 badan ana suruh istighfar banyak. Dan Alhamdulillah ana dapat kawal emosi ana balik. Balik dari balai islam ana ke bilik rakan ana sebab rumet ana ade meeting dengan lujnahnya. Ana rase tak boleh berseorangan. Rakan ana menyuruh ana berbanring dan dia membacakan ayat2 suci al quran untuk ana. Terasa ketenangan dan kekuatan kembali semula. Huhu.. Buat pertama kali ana merasakan agak lemah dan nak tertumbang juge bile berhadapan dengan situasi macam tu. Hai.. nasib baik ade adik ana yang meredakan perasaan sebab ana call adik ana untuk tenangkan diri. syukran hamdan. Ika dah kuat dah. Hmm.. bukan ana tak pernah berhadapan dngan situasi ni, tapi semalam sedikit sebanyak diuji mungkin.


Kesimpulannye kat sini, kita as umat Muhammad yang terbaik perlu menguatkan diri dengan ayat2 Allah bile berhadapan dengan gangguan ini. Kawallah emosi anda dengan baik sebab punca utama seseorang itu terkena gangguan ni adalah kerana tidak dapat mengawal emosi dan membiarkan emosi mengawal diri menyebabkan kita kehilangan kekuatan untuk melawan perasaan sendiri. Hmm.. ana harap masalah ini akan selesai tak lame lagi. InsyaAllah Allah akan memberikan bantuan dan jin itu juga makhluk Allah yang dijadikan untuk beribadat kepada Allah s.w.t Semoga diberi kekuatan selalu. Insyallah.


Okeylah, sekarang ni dah pukul 4.27 a.m. Ana terjaga pukul 4 tadi dan terus capai laptop. Nal menulis sket. Ana nak buat homework ni. Semalam tak dapat buat kerana tak kuat untuk laksanakan. InsyaAllah dapat disiapkan. Okey ye. Semoga berjumpa lagi. Salam..


Allah matlamatku"

2 comments:

nur said...

salam

kuatkan semangat ya ukhti...

insyallah, Allah s.w.t sentiasa bersamamu (",)

mujahid_crystal89 said...

salam
yelah, memang kene kuat sangat2. Awak pn bakal cikgu, memang xlepas perkara gini kat sekolah sungguhpn kalau ngajar sekolah harian.

Xpe, makhluk2 ni xkuat sebenarnye, mitos dan dongeng buatkan mereka terlalu kuat pada pandangan kita.

walaupun begitu, kene hati2, mereka pn ade kuasa untuk effect diri kita. so, kita enjoy!! Bukan2, silap. so, kita kene la kuatkan diri kan....