expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

01 April 2009

Hikmah pertemuan..

Assalamualaikum semua dan selamat petang. Sekarang ni dah pukul 4.57 pm dan suasana petang begitu hening sekali. Hmm... actually ana sendiri tak tahu nak post ape untuk petang nie tapi niat di hati nak juga post something untuk tatapan sahabat semua. Tadi cube2 connect interenet and then dapat plak dengan mudahnye. Alhamdulillah. Memang rezeki kalian untuk baca post ana yang terbaru nie.



Hmm.. pertemuan. Tiba2 teringat lagu nasyid UNIC sebuah pertemuan plak. Setiap pertemuan yang berlaku dan dirancang oleh Allah s.w.t ada hikmahnya tanpa kita sedari. Ana menjadikan pertemuan ana dengan orang2 disekeliling ana adalah tanda kasih sayang Allah kepada ana sebagai makhluknya yang lemah. Tak tahu kenapa, tapi yang pasti setipa kali ana benar2 memerlukan seseorang yang memang boleh menyelesaikan masalah ana, pasti akan hadir sahaja insan2 yang tak disangka hadir menghulurkan tangan. Ana tidak pernah meminta untuk itu sebenarnya tetapi hanya meminta kepada Allah s.w.t agar memberi kekuatan dan sentiasa berada bersama ana. Kadang2 waktu tengah solat tue, sambil nangis2 doa, ana harapkan agar Allah datangkan seseorang yang mungkin dengan tibe2 muncul yang kesat air mata ana and peluk ana waktu tu jugak. (perempuan la).Huhu.. sadisnye. tapi tak pernah berlaku lagi lah. Cume dalam minggu itu akan ade insan yang mungkin ana rasa wasilah dari Allah sebagai menggantikan DIRINYA untuk mengubati hati ana yang dilanda kesedihan. Kadang2 ana tak kenal pun sape dier. Syukran buat nur_ila sebab kehadiran enti telah membantu ana sedikkt sebanyak. =)


Itulah dia kasih sayang Allah. Dia akan sentiasa berada disisi hambaNya tetapi kite kadang2 tak pernah sedar dan mengetepikan Allah tatakala bergembira. Kan? Hai.. Kasih dan cinta Allah sungguh unik untuk digambarkan dan hanya Dia mampu mencintai kita seunik itu.Huhu.. jadi, jangan lah kite rase sedih2 sangat sebab Allah sentiasa bersama kita. InsyaAllah akan ader sahaja bantuan yang datang dariNya jika meminta kepadaNya. Lebih2 lagi buat para da'i yang memperjuangkan agama Allah. JIKA KAMU MEMBANTU AGAMA ALLAH, MAKA DIA AKAN MEMBANTUMU DAN MENEGUHKAN PENDIRIANMU. Okey.. Setakat ini dahulu. asif jika terkasar bahasa.InsyaAllah nanti ana akan post lagi. Hmm.. masih memikirkan ape yang hendak dipost. okey ye.. jaga diri semua. Wassalam.."Allah matlamatku"

1 comment:

nur said...

HARGAILAH SEBUAH PERSAHABATAN KERANA DISEBALIKNYA TERSIMPUL SEGALA-GALANYA


"Satu-satunya cara agar kita memperolehi kasih sayang, ialah jangan menuntut agar kita dicintai, tetapi mulailah memberi kasih sayang kepada orang lain tanpa mengharapkan balasan." (Dale Carnagie)

"Orang yang menunjukkan kebaikkan kepada anda adalah sahabat yang baik. Dan orang yang menunjukkan kesalahan anda adalah sahabat yang paling baik. "(Hukama')