expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

08 April 2011

2 vs 1.. huhu

Assalamualaikum dan salam hari jumaat semuanya...

Hari ni dah ramai yang nak pulang ke rumah masing-masing.. ana masih di kampus sebab malam Sabtu ni ada meeting MPP.. Kena stay la maknanya tu.. insyaAllah hari Ahad ana bakal pulang ke rumah yang hanya mengambil masa 45 minit jaraknya lebih kurang.. hehe...

Tadi ke bilik sahabat.. Ingatkan nak jumpe Kak Dila.. rupe-rupenye Kak Dila udah pulang dan pulangnya ke Sabah nanti.. huhu.. dop sempat nok jupo nge Kak Dila.. (kecek kelate doh..).. Yang ada di dalam bilik hanyalah si pengantin baru dan juga bakal ibu.. Adeih.. Ni semua orang yang udah berkeluarga ni.. hehe.. Puan Sarah dan juga adikku Yati( comel aura ibu mengandung).. Mereka berdua nak pulang petang ni.. Hai.. orang dah bersuami memang la kena pulang cepat.. yang single2 ni sesuka hati je ye balik lewat... tak perlu fikir panjang.. ada urusan kerja di luar terus aja setuju.. huhu.. Takpe la.. menikmati zaman bujang.. hehe...


Tibe-tibe adikku Yati mengenakan balik diriku ini.. "Ala kak ika.. memang la waktu bujang agak bebas.. nak ke laut pun boleh ye... Kami pun boleh ke laut.. bukan sorang-sorang.. berdua lagi.." Ha?? Huhu.. "Ana cuba pertahankan diri.. ala.. gi dengan mak pun berdua jugak.. (mempertahankan hujah walaupun rasenye memang tak kena pun dengan isunya.. huhu).. Yati sambung lagi... "Tapi kami dengan suami.. ada pelindung.. lain kak ika..".. erk.. errrrrr... (mati akal sudey).. Tangan ana menguis-nguis katil sebab tak tahu nak jawab ape.. huhu... Si Puan Sarah pun tergelak kecil melihat perilaku diri ini.. huhu..Takpe2.. huhu.. Ye la.. keduanya sudah merasai pernikahan itu.. memang patut pun mereka jawab begitu... huhu.. Kepala tertunduk dan semua orang senyap... huhu...

Kak Ika bile nak kahwin?? Yati bertanya.. Erk?? Kepala tertunduk lagi.. kedengaran gelak kecil Puan Sarah.. huhu.. kelu lidah tak tahu nak jawab.. terbayang tanggungjawab dan macam-macam lagi.. Akhirnya tersengih aja sambil tunduk malu.. Huhu.. malu dengan mereka yang berstatus zaujah.. Tak tahu kenapa kalau bicara tentang Nikah. hati jadi malu.. huhu.. kadang-kadang buat-buat tak tahu.. Padahal telinga merah sudah.. Bila orang bertanya tentang ilmu rumah tangga, teori memang ana pakar lah juga.. Hasil pembacaan sendiri.. Keluar semua fakta, hadis, petua orang tua, buku-buku, ustaz.. Lepas tu tersipu malu sebab sedar diri ini masih belum mengalaminya.. Setiap kali dibicarakan tentangnya, pasti ada ayat ini "erk.. ini teori je tau.. saya tak tak nikah lagi.. not base on experience.. huhu..".. Malu-malu.. Lebih-lebih lagi bicaranya dengan orang yang sudah bergelar zaujah.. Me ni siapa aja.. huhu... namun ku hanya menyampaikan apa yang ku tahu.. ( Puan Sarah dan adik Yati gelakkan ana tadi pasal ni.. huhu)..


Huhu.. Malu sudah... sampai sini dulu ya entrinya.. huhu... Assalamualaikum...


p/s : Doakan saja lah ye.. huhu

No comments: