expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Pages

01 April 2011

Hari bersedih

Assalamualaikum...

Hari ni hari bersedih bagi NI dan lagu yang NI dengar dari Nasyid.fm ni pun seolah-olah membayangkan perasaan NI sekarang ni.. Entah la.. Bile jawab exam tadi rase sangat-sangat sedih.. NI tak dapat jawab dengan baik.. Ni keluar dari dewan exam tadi dengan kepala membayangkan wajah mama dan abah.. Allahuakbar.. tak tahu la nak cakap apa lagi.. NI diuji dengan amanah yang sangat berat untuk dipikul oleh NI untuk semester kali ni.. Sebenarnya NI selalu je rasa berat dan tertekan juga dengan tanggungjawab sehingga menyebabkan NI sendiri cuba untuk sembunyikan kesedihan tu dengan tidak mahu menunjukkan kesedihan tu pada sahabat-sahabat. Bukan nak tunjuk NI kuat tapi NI tahu sahabat-sahabat pun mempunyai masalah sendiri. NI tak boleh nak salahkan amanah ni jadi penyebab pointer NI turun ke atau NI ada masalah dalam study..

Ye.. benar NI semester ni banyak dugaan melanda NI tanpa memberitahu pada orang lain.. Masalah kesihatan NI sendiri yang tak mampu nak buat banyak kerja.. Selalu kepenatan dan kadang-kadang tertidur di dalam kelas.. Tak mampu nak bagi tumpuan dalam kelas dan banyak lagi.. Allah.. NI dilema dengan amanah seorang pelajar, pemimpin dan lebih-lebih lagi seorang anak sendiri.

Tadi telefon mama.. mama cakap NI ni ade fikir perkara lain ke? Macam mana boleh tak yakin bila jawab exam tadi.. Allahuakbar.. Fikir perkara lain?? Mungkin.. hidup NI bukan pada belajar sahaja wahai mamaku.. huhu.. Tapi mama ada bagi semangat supaya cuba lagi.. Cume NI sedih la kalau result tak berapa bagus macam sebelum-sebelum ni.. NI pernah mengalami kegagalan dalam hidup dan hakikatnya sangat perit untuk ditelan.. Allahuakbar.. tapi ditempuhi juga...

Tatkala ini airmata NI satu persatu menitis.. Mungkin inilah balasan Allah dan ujian buat NI.. Mungkin NI tak jaga hati dan masa NI sendiri.. Alhamdulillah Allah menguji NI sekarang untuk menyedarkan NI.. Niat kena betul-betul kerana Allah.. Tapi NI bersedih juga ni.. bukan lah NI sedih kalau xdapat the best dalam batch.. Tapi lagi NI sedih takut jadi fitnah dalam perjuangan NI.. Ya Allah.. bantulah hambaMu ini..

NI tak tahu mahu mengadu pada sesiapa.. jadi NI mengadu pada blog je ye... T_T... Sahabat-sahabat semua doakan NI ye biar berjaya dunia dan akhirat.. Takbir!!

No comments: