expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

07 March 2011

Ku tahu ianya indah.. tapi... Allah..

Assalamualaikum...

Sahabat ana sedang mendengar Kuliyyah tentang kelebihan berkahwin.. Siap ada yang bernikah waktu belajar dengan hujah dan dalil sekali.. Dekat FB plak sahabat-sahabat ni duk perli-perli la Justify Fullpulak pasal kahwin.. Huhu.. Lalu ana ambil inisiatif dengan memasang headset di telinga dan pasang lagu nasyid Rabbani kuat2.. Allah.. benar-benar teruji dengan perasaan atau keinginan kepada pernikahan ni.. Bukan ku tak mahu.. Tapi hanya Allah yang tahu apa masalah yang berlaku dan mengapa Dia masih belum memudahkannya.. kan? Jadi bersabarlah walaupun teruji dengan perasaan-perasaan nak kahwin apa semua tu.. Seruan dah sampai tapi masih belum dipermudahkan. Ada la tu yang ingin disimpan olehNya buat hamba-hambaNya yang disayangi..


Ana tahu pernikahan itu mampu memberikan kekuatan buat ana untuk meneruskan perjuangan dengan adanya kata-kata semangat dan kekuatan daripada seorang rijal yang bergelar suami yang juga seorang mujahidin di sisi. Baru-baru ini dapat msg daripada Ustaz, katanya enti ni kena bernikah ni.. biar dapat kekuatan daripada zauj.. Allah.. tak tahu nak cakap ape.. hanya mengelak je lah.. Simpan elok-elok apa yang dirasai dan biar Allah yang tentukan.. Sana kahwin.. sini kahwin.. Allahuakbar.. sabar-sabar.. Fokus apa yang penting sekarang ye..



Sahabat tersayang pun dah nak bernikah 19hb ni.. tahniah Sarah ye.. Ana gembira dengan pernikahan enti.. Kadang-kadang ana ni jadi tempat kaunseling buat sahabat-sahabat yang mengalami masalah dalam pembinaan Baitul Muslim.. Baik sahabat yang jauh nun di UK sana ataupun di KIPSAS sendiri.. Huhu.. Diri sendiri pun tak kahwin lagi tau.. apa yang ana sampaikan tu hanyalah hasil kajian ana dengan pemerhatian ana pada masyarakat sekeliling dan termasuklah keluarga ana sendiri. Kadang-kadang tu ana buat research sendiri juga dengan bacaan mengenai sifat lelaki dan perempuan.. emosi, pemikiran dan sebagainya.. Jadi apa yang ana faham dan tahu ana sampaikan.. Huhu.. bacaan tu untuk diri sendiri juga la kan..


Dalam penjagaan anak-anak pun ana ambil tahu.. Tentang pemakanan untuk anak-anak.. pentarbiahan anak-anak.. Allah.. tak tahu la kenapa ana jadi agak arif tentang teori pasal kekeluargaan ni.. huhu.. Didikan keluarga dan juga nasihat mama ana sendiri pun main peranan juga... Ana ni suka dengar nasihat orang-orang tua.. kadang-kadang tu ana dengar je apa yang nenek ana cakap pasal keluarga dan macam-macam lagi.. Bukan senang tau nak dapat ilmu yang tak de dalam buku ni.. huhu.. terlebih sudah ana ni..


Sekarang sudah lega sedikit perasaan tu lepas dah menulis ni.. Jadi boleh la ana nak sambung study.. Alhamdulillah.. maaf andai ada tersilap kata dan bahasa.. Apa yang baik jadikanlah tauladan dan mafaatkan.. Yang tak baik jadikan sempadan ye.. doakan kehidupan ana selalu.. Salam sayang buat sahabat semua.. salam.. =)

No comments: