expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Pages

17 March 2011

Ku Dambakan RedhaMu by Devotees

Bagaikan hausnya bumi gersang,
Yang kering lantaran tidak disirami hujan,
Begitu sepinya dan rindu hatiku,
Bila cintaMu tidak bersemi..

Berjalan aku bagai kesesatan,
Di tanah Tuhan diriku ditinggalkan,
Tiada teman untuk ku mengadukan,
Resah hidupku ditimpa sesalan..

Aku dambakan, dambakan CINTA,
CINTA sejati yang kekal selamanya,
Biarpun pahit perjalanan meraihnya,
Demi redhaMu ku harungi jua..

Kerana CINTA lahir dari sanubari,
Biarpun perit menuju cintaMu,
Namun sedikit pun tidak menggoyah tekadku,
Biar diracun dunia,
Tidak ku gentar tempuhnya..

Ya Allah tidak ku sedari,
Selama ini cintaMu tidak pernah menyepi,
Rahmat kasih sayangMu yang tiada bertepi,
Setiap hambaMu tetap Kau sayangi,
Biarpun banyak dosa yang menghimpit diri ini,
Janji pada hambaMu tak pernah Kau mungkiri,
Maafkanlah.. Redhailah..

Aku bersaksi bahawa Kau sesungguhnya,
Tuhan yang agung pencipta segalanya,
Tempatku bermohon dan berlindung,
Dari kehinaan dan kemusnahan..


Assalamualaikum.. dimalam yang sunyi bertemankan buku-buku dan juga my lappy ana terjumpe lagu ni.. =).. best sangat dan buat ana tersenyum.. Cubelah cari lagu ni dan hayati liriknya.. Lagunya agak rancak dan memang xngantuk la dengar banyak kali sambil stay up study..

Actually hati sedang gundah gulana tapi xlah seteruk mana. Cumenye biase la.. Terdetik perasaan tu. Sekarang lagi sibuk dengan study dan juga nak susun balik Aman's Club kat sini. Esok plak kena pegi BTN.. Malas betul nak pergi sebab banyak kerja yang lebih auwla ana kena uruskan dengan sahabat-sahabat. Tapi kalau tak pergi kena bayar RM300.. (ini adalah satu ugutan.. hehe). Sahabat-sahabat yang lain kena banyak-banyak bersabar dan teruskan perjuangan ye..

Sekarang ni berat badan makin susut walaupun tak banyak.. Makan tak tentu.. Bukan sebab sedih ke ape ye.. sebab kesibukkan tu.. Tapi sesibuk kite pun tak setanding dengan sibuknya Nabi Muhammad.. Kan? Kadang-kadang xsempat makan pun sebab banyak liqa yang kena handle. Pagi sampai petang kuliah.. Lepas tu liqa dengan sahabat-sahabat Aman's Club.. Kemudian kadang-kadang membawa ke malam tu ada meeting MPP pulak. Dan bila balik bilik, jadi kaunselor tak bertauliah untuk adik-adik yang menanti di bilik.. hehe.. Tak pe lah.. semua benda yang ana buat tu mampu menyibukkan diri daripada fikir yang bukan-bukan. Biarlah ana jadi seseorang yang bermanfaat untuk orang lain bukan menjadi beban dan semuanya adalah insyaAllah demi redhaNya semata-mata.

Di dunia ni bukanlah tempat kerehatan buat kita sebagai seorang pejuang tetapi akhirat itulah kerehatan buat kite. Seringan-ringan ganjaran syurga yang Allah berikan ialah sebanyak 7 dunia bahkan mungkin lebih. Dunia yang satu ni pun dah rasa macam-macam nikmat apatah lagi berbilang-bilang. kan? Dunia adalah tempat kita sebagai pejuangNya menuai pahalan dan ganjaran Allah Taala. Dengan cara apa? Dengan melakukan amar ma'ruf dan nahi munkar dan berusaha menjadikan syariat islam itu ditegakkan di dunia ini. Meneruskan rantai perjuangan Rasulullulah saw.. Iqamatu al din wa siasatu al dunia bihi yang bermaksud BANGUNKANLAH ISLAM DAN TADBIR DUNIA DENGANNYA... wallahualam..=)

No comments: