expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

04 March 2011

Corat-coret lagi..

Assalamualaikum my dear blog and off course my dear readers..


Kali ni ana cuma mahu menulis dengan suasana yang sempoi dan santai sahaja. Hm.. tak tahu nak mulakan dari mana tetapi yang pasti fokusnya lebih kepada kesibukkan ana dengan aktiviti-aktiviti kampus yang memang memenatkan. Tapi itulah sunnah seorang pejuang dimana masanya banyak dihabiskan dengan gerak kerja islam dan pelbagai aktiviti yang boleh membantu untuk memenangkan islam dan dalam konteks ana di kampus dengan aktiviti yang boleh mempertingkatkan biah islam di sesuatu tempat itu dengan sahisah pelajar yang mengikut akhlak islam.

Semester ini ana diuji dengan kepimpinan dimana ana diberi amanah untuk memegang jawatan yang sudah semestinya siang dan malam dipenuhi dengan aktiviti sama ada meeting atau pun gerak kerja. Dan sudah semestinya juga ana diuji dengan pembahagian mJustify Fullasa untuk study. Lebih-lebih lagi fizikal ana yang kurang sihat ini membataskan diri ana untuk terlalu aktif dan kadang-kadang perlukan rehat yang panjang. If not, pengsan la jawabnya.. Hari ni sepatutnya ana ada appointment dengan klinik tapi tak sempat pun nak pergi. Nak balik rumah jenguk mama dan abah pun susah walaupun rumah dekat. Tapi insyaAllah esok ana akan pulang ke rumah untuk memberi masa kepada family.. Ape2 pun family first ye.. Hm2.. mungkin ini adalah tarbiyyah buat ana untuk ke stage yang seterusnya dalam maratib amal tu.. ke macam mane ye sahabat-sahabat? Itu yang ana perhatikanlah..



Sebenarnya ana ada banyak benda yang nak diluahkan sama ada dari segi peribadi atau tak peribadi. Cumenya ana tak rasa nak dikongsikan disini dengan sahabat-sahabat sebab ada masalah yang terlalu peribadi. Nak bercerita pada sahabat-sahabat yang terdekat pun ana masih tidak mampu. Hanya berbicara dalam hati dan berdoa kepadaNya sahaja. Dan ana mungkin nampak agak sedikit berdiam diri sejak akhir-akhir ni. Kita perku jadi seorang yang walaupun dilanda masalah, kita mampu hadapi dengan tenang. insyaAllah ada jalannya. Jangan risau.. tapi itu ana lah. Ana memang kadang-kadang suka bercerita masalah kepada orang kerana sekurang-kurangnya dapat meluahkan apa yang ada di dalam hati. Cuma sejak akhir-akhir ni sangat payah untuk bercerita. Mungkin Allah sedang memberikan kekuatan pada diri ini.. Ameen..




Kadang-kadang bila masalah tu datang, ana termenung jap kemudian ingat yang semua masalah boleh disettlekan.. Orang yang berjiwa besar akan memandang setiap masalah itu kecil sahaja. Allah kan ada.. =).. Kadang-kadang juga selepas solat dan berdoa ana kan duduk sebentar dan berfikir tentang masalah yang ana hadapi. Masa tu ada la jugak air mata menitis tapi kuatkan diri dan motivate diri sendiri agar menjadi orang yang tabah.. maka disapu air mata itu dan teruskan langkah.. Don't be sad.. =).. kan?


Hm2.. setakat ni dulu entry kali ni.. ana nak siapkan assignment dan doakan ana punye test Sistem Kehakiman Islam esok.. huhu.. tak baca ape2 lagi nih.. Aktiviti banyak.. tenaga terhad.. kena juhud lebih untuk study.. =)... kepada yang masih stay up, selamat study.. kepada yang dah tidur, gud nite... kepada yang tengah main game, main2 juge.. tapi jangan over limit ye... hehe.. kepada yang berFB.. gunakan FB supaya bermanfaat untuk islam.. Dan buat blogger picisan macam diri ana ni.. selamat menulis.. assalamualaikum... =)

No comments: