expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

11 August 2010

1 Ramadhan 1431 Hijrah



Assalamualaikum..

1 Ramadhan kembali lagi. Alhamdulillah kerana Allah swt masih memberikan peluang buat insan lemah yang penuh dosa ini untuk berhadapan denganNya. Masih lagi diberi peluang buat diri ini untuk memperbaiki diri yang terlalu banyak kekhilafan diri. Ya Allah.. rasa terharu yang amat bila terkenangkan nikmatNya.. Fahasbunallah wa nikmalwakil.. Diri ini selalu lupa dan alpa kepadaNya tetapi masih tetap Dia ingat diri ini dan menemani diri ini dalam setiap langkahku.


Ana tidak tahulah sama ada ana sempat untuk bertemu Ramadhan yang akan datang atau tidak. Namun ana berharap Ramadhan yang ana sempat ketemu ini dapat menjadikan ana seorang hambaNya yang benar-benar bersih. Ana tahu ana manusia yang tidak sempurna, namun biarlah ana melakukan segala-galanya yang terbaik demi mencari keredhaan Allah.


Ya Allah, semoga ana tidak mensia-siakan waktu yang ada ini walaupun sedikit. Semoga diri ana mendapat keampunan daripadaNya selalu. Dan semoga ana bertemu dengan malam al qadar yang penuh barakah. Ada cerita di sebalik Ramadhan yang lepas dalam hidup ana. Benarlah doa pada bulan ini sememangnya amat mustajab dan ana tidak akan pernah lupa kenangan dan kemanisan anugerah dariMu ya Allah..


Ya Allah sememangnya hambaMu ini tidak layak untuk meminta apa-apa dariMu. Namun kupinta agar hidupku sentiasa dipeliharaMu dan segala perancanganku dipermudahkan olehMu Ya Allah.


Ya Allah hanya Engkau yang tahu segala isi hatiku.. Segala sakit dan kesedihan hatiku yang sebenar-benarnya. Hanya Engkau yang mengetahui segala yang ada padaku zahir dan batin. Ku pohon sebenar-benar pengharapan agar diriku terpelihara Ya Rahman. Ku pohon agar Engkau sentiasa memandu jalan dalam kehidupanku ini…


Ameen… Semoga Ramadhan kali ini mampu mengubah diriku kepada yang lebih baik..

1 comment:

nadiahmustapa said...

Salam Ramadhan Tika. Moga kita dapat memanfaatkan bulan mulia ini sepenuhnya, insyaAllah.