expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Pages

30 August 2010

Diari Hidup

Assalamualaikum..

Hari ni dah masuk 21 Ramadhan... Ada sesuatu yang membuat hati ini sakit. Sakit sangat-sangat sampai dah tak berdaya nak merayu dan berharap.. Hanya kepada Allah ana berharap.. 100% tanpa rasa ragu-ragu dan bimbang.. Biarlah Allah yang menetapkan segala-galanya.. Hm.. Ana tahu diri ana terlalu banyak kelemahan.. sangat banyak kelemahan dan kekurangan.. Tidak layak ana untuk meminta-minta pada manusia.. Sekadar menyerahkan segalanya kepada pemilik ana yakni Allah..

Ya Allah.. ana hanya ada diriMu.. Disaat ana kesedihan seorang diri.. disaat ana tiada penyokong di belakang ana.. di saat ana dibiarkan terkapai-kapai seorang diri.. Hanya Engkau Ya Allah yang setia bersama ana.. mereka boleh berkata-kata apa yang mereka suka pada diri ana Ya Allah.. namun ana tetap sematkan dalam hati bahawa Engkau akan senantiasa bersamaku walaubagaimanapun situasi diriku..

Ya Allah.. temani aku dalam tiap langkahku bilamana aku dibiarkan keseorangan...

Ya Rahman... kuatkan hatiku agar tetap tekad menyatakan Engkau sentiasa di sisiku supaya aku tidak menangis..

Ya Rahim.. Andai aku menangis kerana sedihnya diriku kerana manusia, ku pinta DiriMu hadir untuk menyapu air mataku dengan khabar gembira dariMu..

Aku tidak punya sesiapa melainkan diriMu Ya Allah... ameen...


p/s : mahu tidur.. mahu melupakan kesedihan di dalam hati.. mahu menangis dalam tidur.. mahu lena dalam dakapanMu ya Allah..

2 comments:

Dx said...

Ameen, semoga mendapat al-Qadar

Nurul Atika Rosli said...

syukran.. ameen..