expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

31 August 2010

Diari Hidup 2

Manik-manik jernih mengalir di pipi di tengah kepekatan malam.. hati terasa disentap.. sakit Ya Allah.. Bukan mahu mengadu kepada pembaca-pembaca blog di sini.. Namun diri ini hilang tempat untuk meluahkan rasa hati.. rasa keseorangan dibiarkan.. la baksa.. ana masih ada Allah.. terasa nikmatnya berada di sampingMu Ya Allah..


Entah kenapa rasa sakit itu menikam jiwa.. tak mampu menahan air mata dari mengalir laju.. puas sudah diseka air mata itu.. tapi... kamu tetap keluar ye air mata.. kata seorang sahabat ana.. "kamu sudah besar, jangan menangis bila dilanda masalah".. namun sahabatku, diri ana dan air mata sukar sekali dipisahkan.. di saat ini juga air mata mahu gugur.. Allah..


Ya Allah.. ana penuh dosa.. jika ini tanda kafarah buatku yang Engkau berikan, ana redha..


Pagi yang hening ini, ana bersahur keseorangan.. makin terasa kesedihan dan kekcewaan yang mencengkam jiwa.. astaghfirullahalazim.. terasa benar ana keseorangan.. ingin diceritakan kepada sahabat rapat pun ana tidak mampu.. mungkin jika ana bercerita nanti, bukan diri ana yang bercakap tetapi air mata ini yang menceritakan segala-galanya.. betullah.. action speak louder than voice..


Ya Allah.. mengalir lagi kamu yang si mutiara halus... sudah-sudah lah tu keluar dari kilangnya..


Sudahlah diriku yang disayangi.. jika tiada makhluk di bumi ini yang menyayangimu, Allah tetap menyayangimu...


Salam..


p/s : berapa lama mahu menangis... tidak sedar sudah azan...

3 comments:

Mujahidah Muslehah... said...

Salam kak..

Akak apa khabar? Asif lama xcontact..Kebelakangan ni saya agak sibuk dgn assignment...

Akak sihat ke? ada problem ke kak?
Asif saya xdpat nak tolong pape, tapi saya harap dengan peninggalan msg ni dapat menyuntik semangat dalam diri akak semula..

"Kakakku Atiqah yg disayangi,
Sabarlah dan kuatkanlah hatimu dalam menempuh ujian Allah itu...
Ingatlah bahwa ujian-Nya itu adalah tarbiah utk drimu..
Gembiralah kerna ujian-Nya itu merupakan tanda kasih-Nya kepadamu,
Ingatlah bahwa dirimu itu insan istimewa yang telah dipilih oleh-Nya daripda berjuta-juta umat Islam yg lain utk diuji...
Ingatlah bahwa dirimu juga dikasihi dan disayangi oleh keluargamu, sahabat2mu dan 'adik junior' mu yang sentiasa menyokong dirimu..."

Hope your heart will rest assure after reading this msg...

Jazakallah...^^

Nurul_Islam said...

to Mujahidah Muslehah

Salam adik..

Akak sihat alhamdulillah.. Tiqah ape khabar? Banyak assignment ye.. biasa lah tu.. akak pun banyak jugak assignment yang tak terberes lagi.. lagi sebulan nak final exam dah.. doakan akak ye..


Biasalah tiqah.. hidup tak pernah sunyi dengan masalah.. terima kasih atas kata-kata semangatmu ye dik.. terima kasih kerana sentiasa menyayangi dan mendoakan akak..

Semoga tiqah pun kuat jugak menghadapi setiap ujian yang mendatang...

syukran dik.. love you soo much..

Mujahidah Muslehah... said...

Salam..

Alhamdulillah..sya sihat walafiat...
xdelah akak sya xtolong sangat pun..
I luv u 2....^^

Take care kak...