expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

24 August 2010

Projek 15 Ramadhan 1431 Hijrah..^^

Assalamualaikum...

Tadi berjalan kaki ke masjid bersama kak dila dan kak leni.. Terpandang satu ciptaan Allah yang sangat cantik.. subhanallah... terasa macam diri ini sangat teruja memandangnya.. cantiknya kamu.. Berjalan-jalan sambil mata memandang ke langit... nasib baik la tak banyak kereta lalu-lalang.. "Kak dila.. tengok tu... cantiknyeeeee... sekarang dah 15 Ramadhan kan?? hehe.." Kak dila tersenyum je tengok budak sorang ni yang teruja amat tengok dia tu.. Teringat plak kisah Nabi Muhammad pernah membelahnya.. Hm2..

Lepas balik dari terawikh.. bertemu lagi kami dengan dia.. Wah.. cantiknye... Rase nak pegang je.. "Akak.. nanti tika nak buat projek besar kat tepi tingkap malam ni.. heheh".. lalu bila sampai bilik, dicarinye makhluk canggih berwarna silver di dalam laci.. Kemudian disingkap tingkap di tepi meja study.. tak kire.. projek ini mesti berjalan dengan lancarnya.. kak leni mencelah.. "tika skodeng sape tu??" Heheh.. budak ini sedang skodeng sesuatu yang cantik.. kalau orang tengah kemaruk cinta mesti punye nak ade kaitan dengan dia tu.. heheh.. diri ini macam mane?? erk.. no komen.. heheh

Lalu.. dengan segala susah dan payah.. dapat lah makhluk canggih tu snap picture ni... jeng.. jeng.. jeng...


Subhanallah.. cantiknyeeee...





^_^!!



Bulat penuh bulannya...



Ini setelah di zoom oleh makhluk canggih.. Tak berapa clear..




First time snap.. tapi jauh sangat.. nampak kecil saja..


Sekarang sudah 15 Ramadhan 1431.. kalau kite tengok berdasarkan ilmu tentang fasa-fasa bulan, memang sekarang bulan purnama.. jadinya, ikan-ikan banyak akan berenang di permukaan laut. Maka nelayan-nelayan akan memperolehi hasil yang banyak la dalam tempoh ini.. heheh... Alhamdulillah.. rezeki di bulan Ramadhan... Cantik kan bulan ni?? Siapa penciptanya?? tentulah Allah swt.. alhamdulillah masih dikurniakan pancaindera ini untuk melihat kebesaranMu Ya Allah...


p/s : tibe2 berangan nak tengok bulan dengan zauj nanti.. ^^.. berangan aje.. udah-udah la tu... adeih...

mahu sambung buat assignment dulu...

Bulan... qamar...

No comments: