expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Pages

09 August 2010

Design.. ana budak baru belajar..

Assalamualaikum..

Ana ambil sedikit masa untuk mencoretkan sesuatu di blog yang tersayang. Blog ni banyak betul kenangannya kan?? Kenangan ana yang sentiasa diingati selalu. Blog yang menjadi tempat catatan sejarah hidup ana sepanjang ia dilahirkan. =).. InsyaAllah nanti sehingga penulis bertukar status single ke couple.. triple?? hehe.. insyaAllah.. semoga dipermudahkan Allah swt. Saja singgah di blog ini untuk meletakkan hasil kerja yang masih lagi dalam peringkat "budak hingusan" yang mempelajari perkara yang berkaitan dengan designer ni. Serius tak pandai dan sedang belajar sehingga dapat menjadi seorang amatur dalam bab designer ni. Minat jugak bab-bab design ni sebenarnya. Cuma tak diasah je. Jadi.. persembahkanlah.. design ni untuk perlancaran AMAN club ana sebenarnya.. InsyaAllah akan dilancarkan pada malam ni.. semoga semuanya berjalan lancar.. ameen...



poster ihya' ramadhan..




Flyers.. tak cantik pun..


Boleh la komen sket pasal kerja ana yang tak seberapa ni.. Kalau ada ilmu tentang design ni boleh jugak share.. ^^

Salam..

2 comments:

ehsanhalim said...

Salam, design yg menarik.

Nampaknya ada potensi utk terus kembangkan bakat.

Buat design ni guna software apa?

Ana syorkan enti belajar buat design guna adobe photoshop. Kalau nak belajar buat permulaan boleh belajar melalui video tutorial. Boleh download dari Youtube. taib je tutorial adobe photoshop.

Guna kmahiran ni utk islam.

Sedikit komen berkaitan design:

-Kalau boleh guna background dengan warna yang menarik perhatian.
-biasanya utk poster iklan program rasmi kampus, poster yg dikeluarkan mestilah tak terlalu 'fancy'. Pastikan segala objek dalam poster tersebut seperti gambar, tulisan dan lain2 disusun dengan seimbang.
-sebaiknya pilih font tulisan yg simple dan kemas utk poster ni.
-letak gambar masjid tu dah ok, cuma nampak gmbar tersebut terpenyek. jgn strech gmbr tu. ada cara elakkan gmbar tersebut nmpk tertarik.

Anyway, good try. Menarik poster ni.

Nurul Atika Rosli said...

to ehsanhalim

ana just gune publisher plus word 2007 je.. copy and paste.. manual only.. software adobe photoshop ana hilang lepas format laptop.. syukran akh atas komen2 yang membina.. insyaAllah nak asah bakat yang tak seberapa ni lagi...