expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Pages

16 July 2014

1 Bulan : Detik-detik akhir ditarbiyah Allah sebelum menggalas tanggungjawab

Assalamualaikum...

Berbaki satu bulan lagi.. Satu bulan yang bakal berpenghujung... Aku nilai satu demi satu perjalanan hidupku... Allah...banyaknya tarbiyah Allah buat aku yang serba kekurangan...adakala aku hilang sabar.. Adakala aku memberontak hingga hampir hilang pedoman... Tapi Allah ajar aku erti sabar..

Aku yang dulu seorang yang sukar untuk memahami kesempitan orang lain... Allah didik aku menjadi orang yang mampu berkongsi kesusahan dengan orang lain... Aku yang dulu sering culas dengan tanggungjawab sebagai anak.. Allah jadikan aku untuk belajar menjadi anak yang taat... Redha dan sentiasa menghormati ibu bapa...

Tarbiyah Allah semuanya... Dan sabar itu cukup indah...Allah ganti kesemuanya dengan perasaan yang tenang dan damai di dalam hati... Terlupa sudah saat hati yang sakit..kecewa dan mata yang sering menangis...

Dan..berbaki sebulan lagi.. Aku mahu membina kehidupan yang lebih baik.. Mencari redha Allah.. Mengharapkan pengakhiran yang baik... InsyaAllah..

Moga bergelar suami isteri soleh dan solehah...ameen...insyaAllah...

No comments: