expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Pages

01 July 2014

Point Of View

Pint of view.. pandangan.. pendapat.. opinion... semuanya akan berubah seiring pengalaman hidup dan kematangan seseorang hamba yang bernama manusia... dan pandangan mereka dan aku juga berbeda.. Pandangan mereka untuk urusan " itu" semuanya tampak bahagia.. manis.. dan menggembirakan...

Mungkin... mungkin aku juga begitu dahulu.. melihat mereka berjaya ke arah "itu" aku di jentik cemburu.. aku juga mahu begitu.. aku tidak mampu melihat sejauh mereka yang telah menempuhinya..

Kini.. berbaki sebulan lebih.. aku bakal tempuhi jalan "itu".. aku mulai gusar.. ragu-ragu.. kebimbangan... aku minta nasihat dari rakan-rakan.. moga aku tetap pendirian.. dan berani menempuhi cabaran di hadapan..

Kata nendaku.. mereka yang menempuhi jalan "itu", ibarat menanggung bebanan gunung di bahu.. aku kaget dalam senyum.. orang lama bersuara.. dan mereka lebih tahu.. Aku hanya memohon kepadaNya agar urusan kehidupan nanti dipermudahkan.. membina hidup.. membentuk salah satu penyumbang kepada kewujudan masyarakat..

Dalam kepalaku berlegar-legar.. bersediakah aku... multitasking.. kemahiran yang lain... adakah aku tahu?? Tiba-tiba jadi blurr tak menentu.. selama ni hidupku hanya bergelumang buku dan buku.. adalah juga aku berniaga, buat kerja di dapur, dan kemahiran yang perlu untuk "itu".. tapi bukanlah hingga ke tahap saban hari.. mungkin setahun hanya beberapa kali.. kerana kehidupanku sering di hostel.. bukan di rumah..

Aku punya pengalaman berhujah... buat assignment.. jawab exam.. menjadi pemimpin pelajar.. buat program.. buat kertas kerja.. tapi.. mampukah itu semua membantuku nanti..

Mungkin aku banyak berfikir.. mungkin aku akan belajar nanti... bak kata sahabatku yang berpengalaman.. tempuhi sahaja.. insyaAllah kau akan belajar nanti... hm.. aku harap begitu.. moga Allah bantu.. insyaAllah..


pesanan penaja : Kalian lihat "bestnye" nak hadapi hidup baru.. tp my point of view.. bimbangnya nak pikul tanggungjawab baru.. wallahualam...

1 comment:

Ummu Anas said...

semoga Allah permudahkan..