expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Pages

16 July 2014

Kes kakak Kiki

Assalamualaikum...

Sejak semalam aku pelik semua orang berbicara tentang kes wanita yang mengamuk depan utc Kuantan... Aku tak tahu apa-apa sebab malas nak buka video viral macam tu... Tapi pagi tadi, aku saja nak tengok...ape ceritenye...

Dan...aku agak terkejut tindakan akak tu.. Di bulan Ramadhan penuh barakah ini.. Hm2... Tahap kesabaran akak tu diuji.. Aku kesian juga pada uncle tu..siap diambil kuncinya..diketuk keretanya...uncle tu say sorry banyak kali dan dia tak sengaja... Rasa marah juga sebab tindakan yang tidak beradab.. Wonder kalau uncle tu ayah kite.. aku share dengan mama video tu... Mama tengok.. Mama cakap harta dunia je tu.. Sambil terkenang kejadian beruk jiran aku terlepas dan masuk rumah aku... Pinggan arcopal(betul ke eja ni) mama pecah... Tapi dah tak de rezeki.. Malas nak tuntut ganti rugi..

Berbalik kepada kes kakak kiki tu.. Memang kita marah dengan tindakan akak tu.. Macam takde adab..takde sivik... Tapi aku terbaca juga akak tu dah minta maaf atas silap die.. Tapi biase la kan...terlajak kereta boleh undur...terlajak kata memang tak boleh u-turn dah la kan... Tatap berbekas di hati..

Apa-apa pun kita yang melihat dan menilai pun tetap di uji dengan kes ni... Sama ada nak berikan kata nasihat atau pun kejian... Anda tentukan...

Lastly...pesanku yang lemah ini... Terjaga iman..terjagalah hati...maka terbentuklah peribadi yang mulia di sisi ilahai...wallahualam...:)

No comments: