expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Pages

20 July 2014

The facebookers

Assalamualaikum...

Semua sihat? Sejak akhr-akhir ni aktif pula diriku tulis- tulis dekat sini.. Alhamdulillah..semangat mahu menulis tu datang kembali sedikit demi sedikit walaupun kadang-kadang aku tukis yang mengarut juga..tapi aku cuba untuk jadikan apa yang aku tulis tu bermanfaat supaya apa yang kita buat tak jadi sia-sia..

Facebook... Aku kenal dunia facebook ini selepas aku habis foundation di maktab.. Dan masa tu aku dalam keadaan kesedihan.. Aku asyik berkurung dalam bilik... Mama dan kakak aku belikan aku broadband untuk memudahkan aku online untuk ubat kesedihan aku.. Aku tak pasti ape kepentingan masa tu.. Kenapa ye? Tak ingat dah the actual reason yang menyebabkan aku kena pakai broadband... Hm2... So dari situ la aku start kenal dunia muka buku yang berwarna biru ni..

Dan sepanjang aku jadi pengguna facebook ni, aku tengok banyak sangat spesis facebookers yang ada dalam ni... Ada yang aku suka sangat post2 mereka.. Ada yang aku rase bukan aku tapi orang lain pun meluat... Dan macam-macam lagi la...

Cume dekat sini aku nak state facebookers yang jenis couple tak ingat dunia ni... Huhu.. Bukan nak mengata...tapi kalau ade yang terbaca, aku harap ini jadi nasihat kepada anda.. Kalau dah berkahwin, aku tak kisah sangat walaupun sepatutnya anda lagi behave.. Tak perlu nak cerita pada satu dunia bahawa anda sedang dilamun cinta dengan suami atau isteri anda.. Ok..ni pesanan untuk aku jugak..bakal jadi isteri ni nanti... Tapi ok la..sebab dah kawen kan... Cume yang belum kawen ni... Hm2... Antara ayat yang aku boleh quote "Sayang abang selamanya.. Dan sebulan kite bersama"... "You are the best partner ever in my life..#honey#hubby".. Ok.. Dan yang tulis benda-benda macam ni belum bergelar suami isteri lagi kot...

So..nasihat aku.. Ye.. Aku bukan la nak nafikan fitrah perasaan cinta tu... Tapi berdosa kot...ke macam mane.. Even yang buat tu budak pengajian islam kot... Grr.. Seolah-olah anda sudah tidak segan lagi tayang dosa anda pada umum...mengerti? Belum lagi Allah tayang dosa kita kat dunia akhirat nanti.. Kita doa pada Allah supaya Allah tutup aib kite..tapi sekarang ni kita sendiri tayang aib kite pada orang... So acane tu?

Aku tahu semua orang ade kelemahan masing-masing.. Mungkin ade pasangan yang memang bakal berkahwin dan mungkin nak cakap kat bakal pasangan die yang awak ni pilihan terbaik saya lah.. Lebih kurang kan.. Aku rase tak perlu kot nak tayang kat fb... Ke macam mane? Benda privasi, diam-diam sudey... Cool..rileks.. Tu pendapat aku walaupun tak di nafikan pun dalam Islam tak boleh nak ngade-ngade sangat kalau tak kahwin lagi even bakal kahwin pun... Berpada lah kan.. Jaga maruah diri..

Hm2.. Semua yang aku cakap ni..aku nasihat diri aku juga yang banyak kelemahan ni... Aku harap bermanfaat pada orang lain... Sama-sama kita ubah diri kita menjadi orang yang lebih baik insyaAllah... Ok... Salam ramadhan kareem...assalamualaikum...

No comments: