expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Pages

18 July 2014

Muka Budak-Budak

Assalamualaikum...

Aku tak tahu kenapa ramai yang aku jumpa cakap aku macam budak-budak je mukanya... Ada juga yang cakap macam orang dah berkahwin.. Ok...kalau macam orang dah berumah tangga tu mungkin juga la sebab umur pun dah menginjak ke angka 25 tahun.. Tapi muka kebudak-budakan, budak sekolah... Hm2... Mungkin sebab imej aku yang bertudung bulat dan kadangkala aku cuma pakai tudung bidang 60 dan dibiarkan pin sampai ke bawah aje... Sebab ape? Sebab aku seorang yang cepat rimas nak belit-belit sana sini...

Semalam... Aku teman mama pegi cari daun ulam dekat kedai kawan mama ni... Aku cuma tunggu dekat motor... Mama borak-borak dengan makcik tu.. Sambil-sambil tu, mama terus jemput datang ke walimah aku pada 16 Ogos ni.. Makcik tu jarang nampak aku sebab adik-beradik aku memang jarang ada di rumah...sebab kami lepas je sekolah rendah kebanyakannya merantau ke luar.. Belajar di sekolah asrama atau belajar di uni... Tak penah nak lekat kat rumah lama-lama..

Makcik tu tanye.. Kerja ke...mama aku cakap belajar lagi.. Ok... Bila mama cakap belajar lagi, orang fikir umur aku muda lagi...ditambah pula wajah aku yang kadang-kadang orang cakap nampak budak-budak... Orang pun akan cakap mudanya nak kahwin... Huhu... Aku senyum je la... Berbalik pada cerita tadi, makcik tu tengok aku dan cakap macam budak-budak je tengok... Ok..aku senyum je... Mama pun bagitahu lah... Muda apenye...umur 25 dah... Makcik tu senyum.. Tak sangka kot... Hehe...

Aku tak tahu kenapa ada yang fikir aku muda lagi...sedangkan umurku sudah 25 tahun.. Kalau di ukm pun.. Aku tak cakap umur aku 25.. Yang senior-senior pun muda lagi dari aku...even ade yang master pun muda dari aku..aku tak kisah pun... Kadang-kadang kalau aku pegi pejabat nak ambil sign ke ape, ade juga pegawai yang tanya aku budak master ke..huhu...terima kasih mendoakan saya begitu...

Aku rasa mungkin kerana penampilan aku yang takde la nak berfesyen mane...aku tak reti.. Selalu bertudung labuh..berjubah..takpun t.shirt labuh atau blouse labuh dengan skirt labuh.. Spect pun macam old school je gayanya.. Mungkin...

Ape-ape pun, kalau nak bergaya, biarlah ikut syariat dan tidak menampakkan aurat.. Dan aku juga rasa, pakai tudung labuh dan simple ni menampakkan anda muda...hehe... Macam comel je kan.. Cuba tengok ustazah-ustazah yang pakai tudung labuh...yang biase-biase je.. Kan comel... Daripada pakai ketat..nampak sana sini.. Hehe... Ok...aku bukan nak condemn atau judging ye...saje je nak promote pakaian syariat...hehe...

Ok...sampai sini dulu ye...

P/s: alhamdulillah...awet muda..>_<

No comments: